zondag 26 juni 2011

88 metal mania pallet



Misschien kennen jullie dit pallet wel, het 88 Metal Mania pallet. Een pallet met, zo zegt de naam al, 88 kleuren oogschaduw. Dit zijn allemaal stuk voor stuk bijzondere kleuren.

Ik kocht dit pallet op Echantra, om verschillende redenen. De eerste reden, hij was tien euro goedkoper! Normaal kost hij 24,95 euro. Ten tweede mocht ik van mezelf dit pallet kopen
als ik "de verleiding kon weerstaan" om niet allemaal Gosh oogschaduw 's te kopen die allemaal in de korting waren bij de Kruidvat. Tenslotte zijn de kleuren gewoon heel mooi, echt kleuren waar ik van houd en die ik zou dragen. In het echt waren de kleuren nog mooier als gedacht, en hadden ze veel meer pigment als mijn andere 88 pallet.

















  88 metal mania pallet.                                                      

88 pallet.
Toen ik mijn pallet ontving was ik zeer verrast over hoe snel hij aangekomen was, want ik verwachtte hem helemaal nog niet! Eenmaal open was ik helemaal blij maar... ik vond dat de kleurtjes niet logies in het pallet zitten, ik kon er geen logisch blokjes of strookjes in vinden die bij elkaar pasten. Ik besloot te kijken of er kleurtjes er uit konden.
Elk kleurtje zit in een klein ijzeren rondje, lijm zorg ervoor dat dat ijzeren cupje vast zit aan het plastic wat in de doos zit. Dit lukt bij de eerste oogschaduw nog niet echt.
Ik moest iets scherps hebben.. met een punaise probeerde ik zo een voor een de oogschaduwtjes er uit te halen. Het resultaat? Gebroken oogschaduw's! Ik had het natuurlijk kunnen verwachten, maar ik moest en zou die kleurtjes er anders in doen. Erg dom achteraf.

Dit zijn de kleurtjes die ik er uit kon halen, (64 in totaal)
Dit bleef er over:

Voor ik alles opnieuw indeelde, wou ik eerst swatches gaan maken, dit ging niet allemaal lukken om op mijn arm te doen, dus daarom heb ik het op papier gedaan. Ze zijn niet allemaal heel goed zichtbaar maar misschien krijg je hierdoor een duidelijker beeld over hoe ze er uit zien als je ze aanbrengt.


Van links naar rechts kloppen ze met de foto waarin je de oogschaduw 's ziet als ze er uit zijn gehaald. De eerste foto zijn de eerste vier rijen, de onderste foto zijn de laatste 2 ½ rijen kleuren oogschaduw.
En dan nu het uiteindelijke resultaat!

Ja ik weet het.. zonde van de oogschaduw 's!
Waarschijnlijk zie er nu nog steeds geen logische structuur in, so let me explain!
Ik heb het verdeelt, in rijen en vakjes:
De linker rij van boven naar onder, zijn kleuren die ik niet vaak ga gebruiken. Daarnaast zie je acht blokjes van vierkantjes, dit zijn kleuren die bij elkaar passen voor een ooglook. In het midden heb je een rij met allemaal highlights en lichte glimmende kleuren. Daarnaast weer vier blokjes onder elkaar. Daarnaast een paar oogschaduw 's (twee blokjes van twee) die je bij het linker of rechter blokje kunt toevoegen. Daaronder drie rijen (van vier) met oogschaduw 's die bij elkaar passen.

Voor:                                         

na:


Zou jij je oogschaduw 's voor een logisch systeem opofferen of zou jij het zo laten?
Laat het me weten.
Edit: Helaas is het pallet op de grond gevallen, alles ligt weer helemaal door elkaar en er zijn VEEL oogschaduw's stuk, ik heb het weg "moeten" gooien
See you! Wendy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten