dinsdag 30 augustus 2011

How to: felle lipstick


Wel eens iemand gezien met de perfect aangebrachte lipstick?
Ik leg je uit hoe jij die perfecte lipstick ook zo aan kan brengen.

Over een maand ga ik naar het beauty lab event en de thema kleur is dan roze.
Ik wil dan fel roze lipstick gaan dragen!

Dit is echt een felle lipstick en het is dan heel belangrijk dat hij echt perfect zit. Hier zit dan ook echt heel veel tijd in. Nu begin ik dus een beetje met oefenen zodat ik het tegen die tijd precies weet, maar ik laat het jullie nu al zien hoe mijn techniek werkt.
Je moet je lippen eerst zo zacht mogelijk maken. Ik doe dat door te scrubben. Ik heb deze suikerscrub zelf gemaakt. Dat doe je door vaseline en suiker te mengen. Je kan het ook op andere manieren maken bijv. met olijfolie.

De dag (of 2 dagen) voor ik deze felle lippen wil gaan dragen wax ik mijn bovenlip, de aandacht wordt toch echt naar je lippen getrokken en een minisnorretje is dan niet zo charmant.
Een dag later, dus als de roodheid weggetrokken is, kun je echt gaan beginnen. Je hebt nu dus gescrubt.
Daarna tik ik een beetje crème (Nutrimetics abrikozenpitolie bodylotion) in mijn lippen.
Er bestaan een soort lipstickbasissen, als je die hebt kun je die gebruiken. Je zou ook een foundation kunnen gebruiken. Maar omdat mijn ervaring daar niet zo goed mee is (foundation op de lipstick,  weinig lipstick op je lippen) laat ik dat ook zitten.
Ik had nog een lipliner van de oude collectie van Catrice, deze is felroze.

Hiermee zet ik eerst een kruisje bij mijn bovenlip.

Vervolgens zet ik een lijnen bij mijn bovenlip.

Nu begin ik aan de onderkant, eerst in het midden en dan naar buiten.

Het moet goed aansluiten in de hoeken!Nu vul ik de rest van mijn lippen ook in met de lipliner.

Nu pak ik de lipstick en ga met een stevig kwastje lipstick van de stick afhalen met het kwastje.
Dit breng ik aan aan de buitenkant.

Met de lipstick teken ik vooral het midden nog even in, je krijgt dan een veel duidelijker kleur.

Klaar, zou je zeggen. Maar ik ben nog niet klaar. Met een superdun kwastje en concealer zet ik een strakke rand om mijn mond heen.

Die rand vervaag ik daarna steeds meer naar buiten.
 Ja, nu zijn we klaar! :)

 Het is belangrijk dat je onderlip in verhouding klopt bij je bovenlip.
 Dragen jullie wel een hele felle lipstick?
 See you! Wendy


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen