vrijdag 5 augustus 2011

Make-up kwasten

Kwasten! Vandaag leg ik dingen uit over make-up kwasten. Waar zijn al die kwasten nou voor? En hoe gebruik je ze?

Dit zijn al mijn kwasten. De meesten zijn van echt dierenhaar.  

Ik heb kwasten van een set en verder heb ik een  Catrize kwast, Gosh kwast, Hema kwasten, H&M kwasten, Bybeautygloss kwasten en een Douglas kwast.


alle kwasten van mijn kwasten zet

 De andere kwasten heb ik dus los bij het set gekocht.

Dit zijn Poeder kwasten, hiermee breng je compact, finish en mineral powders aan. Deze kwasten zijn vaak groot en rond. (op de foto de meest rechtse) De haren staan dicht op elkaar en kunnen daardoor dus goed poeder opnemen. Deze haren zijn vaak zacht.
Gebruiken voor: Poeders

Dit is een Kabuki kwast, de haren zitten nog dichter bij elkaar, zodat het de poeder heel goed op kan pakken. Ook is deze kwast handig om blush en bronzer samen te "mengen" maar het is vooral voor losse en minerale poeders bedoelt. Deze staat op een stompje, omdat de haren anders verbuigen. Deze kwast word ook gebruikt om fall-out mee weg te halen.


Gebruiken voor: Losse poeders
Blush kwasten heb ik in verschillende soorten, je ziet hier een gewone en een angel blush brush. De gewone is ovaal en de angel is schuin afgesneden zoals je kunt zien. Dit is heel handig als je bronzer op brengt, vind ik persoonlijk. Blush kwasten zijn kleiner en platter als een poeder kwast.
Gebruiken voor: Blush of bronzer


Ik heb ook een angel eyeliner kwastje, er zit een knikje in. Deze vind ik persoonlijk het makkelijkst. Je hebt ook een gewone kwast met weinig haartjes, die is super dun. Deze vind ik persoonlijk niet fijn en zou ik eerder voor nailart gebruiken. Aan de andere kant van het kwastje op deze foto zie je ook een schuinafgesneden gedeelte, dat is ook een eyeliner kwastje.
Gebruiken voor: Gel eyeliner

Oogschaduw kwasten heb je in allerlei voormaten. Belangrijk is dat het van dierenhaar is, dan neemt het de meeste oogschaduw op. Hoe steviger de kwast is, hoe meer kleur er op komt te zitten.
Ik heb 3 grote, de allergrootste is niet heel fijn. De andere twee wel heel erg.
Verder heb ik een Medium kwast, die is handig voor oogschaduw aanbrengen over het hele ooglid. Het kleine kwastje gebruik ik vaak voor oogschaduw onder mijn oog.

Gebruiken voor: Oogschaduw aanbrengen

Dit zijn mijn bleding kwasten:

Deze zijn rond afgerond en gebruik je om oogschaduw kleuren te vagen, mengen en in elkaar over te laten lopen.

Ik heb 3 lippenseeltjes, en allemaal vind ik ze eigenlijk niet superfijn. Ze zijn heel smal en kunt er niet zoveel druk mee op je lippen zetten.

De 2e van rechts gebruik ik het vaakst. Hier kun je heel precies mee werken.
Het meest rechtse kwastje is dat dunne eyeliner kwastje waar ik het over had.
 Gebruiken voor: Aanbrengen van lipstick en/of lipgloss

Stippling brushes heb ik gekocht bij http://www.bybeautygloss.nl/, Dit is een leuke webshop met make-up. Mascha is daar de eigenaresse van. Zij is het meisje van http://www.beautygloss.nl/ ! Ze verkoopt hier dingen die zij ook heel fijn vind. Ik kocht twee stippling brushes. Dit zijn foundation kwasten, maar dan met een airbrush effect. Je brengt dan maar een klein laagje foundation aan en het ziet er heel natuurlijk uit. Hij werkt ook heel zuinig omdat het dus niet zo'n plamuur laag dekking is. Mijn jongste zusje (2 jaar) heeft deze kwasten uit het raam (van boven) naar buiten gegooid, daarom zijn ze allebij dus beschadigt. Gebruiken voor: Foundation aanbrengen.




Foundation brushes geven een dikkere dekking dan stippeling brushes. Ik heb 12 foundation brushes gekocht (Hema) voor de workshops die ik geef. Die worden gebruikt voor het aanbrengen van de maskertjes. Maar deze kwast word als de echte foundation kwast gebruikt.


Als jullie nog een vraag hebben mail me gerust!
crazyaboutbeauty@hotmail.nl

Wil jij ook zo'n kwasten set? Voor een niet al te dure prijs? Die kan je bij mij kopen! Kijk bij DIT artikel voor meer informatie! Link naar workshops

See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten