vrijdag 19 augustus 2011

New York Color




New York Color (NYC) is een nieuw merk bij kruitvat! Inmiddels zijn er al verschillende leuke acties bij dit merk geweest. Maar wat vinden we eigenlijk van dit nieuwe merk?

Dit merk ligt nu al een paar maanden bij de meeste filialen van Kruidvat. Een merk met producten die onder de 5 euro blijven. Echt alles! Dat lijkt me al een goed punt. Ik heb samen met een vriendin van mij (Angelique) een aantal producten voor jullie getest.
NYC heeft 2 verschillende soorten foundations, Angelique had de Skin Matching Foundation gekocht in de lichtste kleur. Dit was Angelique's eerste echte foundation, dus ze heeft geen andere foundation waar ze dit mee kon vergelijken. Ze vond de foundation best goed. De substantie van een product is natuurlijk ook belangrijk. Angelique vind dat de substantie wel ging, niet heel bijzonder dus. Want toen ze thuis kwam van school was haar huid vettiger. Dit kan komen door gewone handelingen maar ook zeker door een foundation! 'It breaks me out' zeggen ze dan in Amerika. En de prijs die niet zo duur is vond ze natuurlijk heel prettig!



NYC heeft ook 2 verschillende soorten nagellak. Angelique heeft 'Expert last nailpolish' getest.
Ze heeft de kleuren 112 en 250, een paarse en oranje. Oranje is helemaal in deze zomer! Ze vind de nagellak goed, het blijft lang zitten (5 dagen), zonder chippen. Dat betekent dat de nagellak er in stukjes af valt. De ene keer blijft het wel iets langer er op zitten als de andere keer. Maar dat kan met de conditie van je nagels te maken hebben of met je top/base coat.
De nagellakjes hebben een goede dekking al na 1 laagje en soms 2 laagjes, maar de oranje dekt beter dan paars.
                                     
NYC heeft ook verschillende poeders. Een bronzer, color wheels, poeder foundation, pressed powder en blush. Angelique heeft hier pressed powder van. Angelique: 'Dit is niet echt een poeder om gewoon te gebruiken zonder foundation, want dan zie je het heel goed zitten, maar het is best goed om je gezicht matter te maken na dat je je foundation op hebt gedaan. '




NYC heeft 'color wheels', er zitten dan verschillende tinten in. Ik heb hier een bronzer kleur (all over bronze glow) en een blush kleur (rose glow) van.
De bronzer vind ik erg fijn! Hij is mat, dus je kunt hier mee shapen. Dat is vorm geven aan je gezicht, bijvoorbeeld kan je je gezicht langer laten lijken. Hij is niet te donker of te licht, precies goed.




De blush is officieel niet echt een blush maar gewoon een poeder, er staat namelijk face powder op. Er komt vooral een rood/roze kleur vanaf als je alle kleuren samen mengt.




 

swatch: links is de bronzer kleur rechts de roze kleur



Deze poeder is de Cheek Glow. Eerlijk gezegd heb ik deze nog maar één keer gebruikt.


Ten eerste vind ik de verpakking niet fijn, ik kreeg hem de eerste keer niet eens open! Dan zit er ook nog eens om de poeder heen een randje.
Dat stoort als je er met je kwast overheen wilt gaan. Ik vind ook dat er weinig poeder vanaf komt en totaal geen "glow". Hij staat ook op de foto van de swatches naast de bronzer. Inderdaat je ziet niets.


NYC heeft ook verschillende soorten oogschaduw palletjes, namelijk: mono en duet eyeschadow, eyedust, quartet en individual eyes pallet. Ik heb die laatste. Er is een palletje voor groene, blauwe en bruine ogen. Ik heb blauwe ogen, maar ik koos voor het "groene ogen palletje", want ik vond de kleuren van dat palletje het mooist. Ze zijn alleen niet super gepigmenteerd. Hoe meer gepigmenteerd hoe meer kleur er van af komt, hier komt dus niet super veel kleur vanaf.

Er zitten matte en glimmende kleuren in. Mat is dus dat het niet glimt. Dat hebben ze wel goed gedaan. Er zit ook nog een oogschaduw basis bij. Daar heb ik over geschreven in het artikel 'NYC v.s. Gosh'.
Boven de oogschaduw basis zit iets wat ze illuminator noemen, dit gebruik je voor extra glas en kan je dus bijv. mixen met de basis. Ik vind de kleuren vind ik mooi maar hij blijft dus niet heel goed zitten.





Lipgloss hebben ze weer in 2 soorten, ik heb van elke soort een. Ik merkte in de winkel al dat de lipgloss in de lange verpakking meer kleur afgaven.
Daarom kocht ik daar een kleurtje van:
Ik vind deze lipgloss heel fijn, ik blijf hem maar opsmeren! En de kleur vind ik ook perfect, dit is nr . 578 Bowery blush. Niet te heftig en niet te rustig.
linker swatch
Het applicatortje vind ik fijn voor mijn onderlip, maar op mijn bovenlip gaat dit nog niet makkelijk.

Voor


na




De andere lipgloss is met minder kleur pigment, dus ik koos een kleur waar er toch al niet veel kleur in zat. Als ik zo'n roze kleur had gekozen(nr . 578 Bowery blush) van deze soort lipgloss(kissgloss) was die dus minder vel als dat ik hem nu heb van de liquid lipshine.
voor


na
Deze manier van lipgloss aanbrengen is wel hygiënischer, maar ik vind het toch minder makkelijk. Maar aangezien het een lichte kleur is komt het niet heel duidelijk te zien als je een foutje hebt gemaakt.

rechter swatch
NYC heeft ook nog leuke extra's zoals punteslijpers, sponges , nepwimpers en een wimperkruller. Deze wimperkruller was het eerste wat ik kocht van dit merk. Ik vond hem fijn, vooral met de vering werkt hij goed. Maar na een paar weken (sowieso na 2 maanden) deed hij niet meer zoveel voor mijn wimper's. 


Gelukkig heb ik inmiddels mijn 'turbo lash wand'. Ik vind hem fijner als die van de HEMA, die wimperkruller hebben veel mensen namelijk. Maar als je je kennis over wimperkrullers gaat verbreden en je test wat meer soorten uit, zal je merken dat die van de HEMA echt helemaal niets is bij wat je tegenwoordig kan krijgen. Er zit dus veel verschil in, vaak is het hoe duurder hoe meer kwaliteit en dus beter. Ik zeg niet dat je die van de HEMA in de prullenbak kunt smijten, maar ik zou je wel adviseren om eens wat anders te proberen.
Dit merk is echt leuk voor de afwisseling voor de mensen die van butged make-up houden. De kleuren zijn heel mooi van de hele styl die ze uitstralen. Qualitatief zijn ze nog niet geweldig maar mischien zal dat nog beter worden in de toekomst.
See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten