woensdag 3 augustus 2011

NYC v.s. Gosh eyeshadowbase



Oogschaduwbasis is heel belangrijk. Als je oogschaduw draagt bijna onmisbaar! Je hebt verschillende soorten oogschaduwbasis, vloeibaar, stick of creamy het kan allemaal.
Vandaag vergelijk ik de NYC oogschaduwbasis met die van Gosh. Benieuwt wie er wint?

NYC (New York Color)is een redelijk nieuw merk en bij een aantal Kruidvat filialen verkrijgbaar. Al deze producten zijn goedkoper dan 5 euro!
Sommige producten zijn beter als de andere. NYC heeft ook oogschaduw palletjes, in dit palletje (individual eyes 943 smokey greens) zit ook een oogschaduwbasis.
Deze is creamy, en zit in een vierkant vakje van het palletje.
Het heeft een huidkleurige kleur, wat ik wel fijn vind. Meestal zorgt een oogschaduwbasis er voor dat de oogschaduw er mooier uit ziet, dit doet deze niet heel erg.
Het hoofd doel van oogschaduwbasis is dat het niet in de lijntjes van je oogleden gaat zitten. Wat ik hiermee bedoel kun je later in dit artikel (heel) goed zien.
Gosh is een wat duurder merk, maar je krijgt er dan ook betere kwaliteit voor. De oogschaduw 's hebben meer pigment, en hebben originele dingen die NYC niet heeft.
Dit is inmiddels mijn 2de  eyeshadowbase stick. Ik vind het jammer dat ik niet superveel producten van dit merk heb want de producten die ik heb vind ik heel fijn!


Gosh heeft een velvet touch oogschaduw basis, deze is doorzichtig en vloeibaar. Maar ik heb de stickvorm. Hij is wit en glimt mooi. Deze laat de oogschaduw kleuren er wel mooier uit zien. Dit is een dikkere substantie. Je brengt wat aan op je ooglid met de stick en dat dep je dan uit over je ooglid om het te verdelen.

Om te zien welke oogschaduw het beste werkt, ging ik op het ene oog de oogschaduwbasis doen van NYC en het andere oog van Gosh.
Ik gebruik precies dezelfde hoeveelheid oogschaduw op elk oog. Ik heb mijn ogen niet ontvet met blotting papier en heb er ook geen poeder meer overheen gedaan (over de oogschaduw). Die 2 dingen kunnen er namelijk voor zorgen dat het ook langer blijft zitten.
NYC voor
NYC na
Gosh voor
Gosh na
Het lijkt me wel duidelijk zo! Gosh wint! Het was een warme dag, dus dat speelde ook mee.
De basis van NYC zit helemaal in de lijntjes en er is oogschaduw weg. Ik heb de oogschaduw ongeveer om half 12 op gedaan en aan het eind van de avond rond half 11 er weer af gehaalt.
De reden om dit artikel te schrijven was dat ik een keer voor de verandering de oogschaduwbasis van NYC ging uitproberen. Toen ik in de spiegel keek rond half 7 zag ik hoe verschikkelijk dit er uit zag. Alle reden dus om de oogschaduwbasis-en te vergelijken.

See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen