zaterdag 27 augustus 2011

Stippling brush

Vandaag wil ik jullie mijn lievelings kwast laten zien! De stippling brush. Nog niet super bekend maar ik vind hem in ieder geval al top!

Dit is een kwast om foundation mee aan te brengen. Vooral de vloeibare foundation. Met deze kwast krijg je een super dun laagje op je gezicht en dat ziet er heel natuurlijk uit maar dekt ondertussen nog wel. Klinkt ideaal toch?
Ik heb mijn stippling brushes gekocht bij Bybeautygloss.nl dat is een site waar Mascha haar favoriete producten verkoopt. Mascha is het meisje van beautygloss mocht je dat nog niet weten ;)
Foundation kun je op verschillende manieren aanbrengen. Met je handen, een sponsje, een foundation kwast, een beautyblender of op nog een andere manier, het kan allemaal. Vroeger bracht ik mijn foundation aan met mijn handen. De foundation word dan heel ongelijk verdeelt over je gezicht.
Hier laat ik zien hoe het effect is als je zo je foundation aanbrengt:

Je ziet donkerder en lichtere stukken. Het voordeel is wel dat je handen warm zijn en dan smelt de foundation als het ware samen met je gezicht. Een nadeel is dat je vaak onhygiƫnische handen hebt, en als je iets moet vermeiden is het met je handen aan je gezicht zitten.
Daarna ging ik sponsjes proberen maar al gauw ontdekte ik dat dat een echte "no go" is in de "beautywereld", tenminste ik zie niemand zo meer de foundation aan brengen. Met een sponsje veeg je vaak over je gezicht met als effect dat je strepen krijgt.

En mocht je dan zo slim zijn om het deppend aan te brengen is er alsnog een nadeel.. sponsjes nemen vocht op en in dit geval dus je foundation. Als jij je hele tube foundation aanbrengt met een sponsje is in totaal 1/3 van je flesje verdwenen in dat sponsje. Ik raad dit dus ook heel erg af.

Kijk hoe snel deze foundation in de spons verdwijnt door er alleen maar op te tikken:

Een foundation kwast is de bekendste manier om foundation aan te brengen met kwast. De haren zijn synthetisch en dus wat harder als bijvoorbeeld een poeder kwast.
Ook hier krijg je strepen:

Een foundation kwast geeft vaak ook een dikke dekking, dit moet je maar net prettig vinden.
Een combi tussen een sponsje en een foundation kwast is misschien wel een oplossing. Eerst de foundation aanbrengen en dan met een sponsje zonder foundation er op er overheen gaan om de strepen weg te halen, want als je stippelt krijg je het ideale effen effect wat je wilt berijken.. en dan komen we meteen weer terug op de STIPPLING brush.
Met deze brush kun je dus foundation op je gezicht stippelen of met ronddraaiende bewegingen aanbrengen. Je krijgt dan het "airbrush" effect.



Deze kwast kun je dus voor foundation gebruiken maar ook voor bijv. een blush of bronzer. Een felle blush kleur kan al heel snel teveel worden. Met een blush kwast kun je dan makkelijk teveel kleur oppakken. Met een stippling brush heb je dat niet. Een stippling brush bestaat uit 2 soorten haar. Synthetisch en van echt dieren haar. Dit zorgt er voor dat het een stevige kwast is, maar tegelijk niet teveel product op pakt. De echte dierenharen zijn namelijk ook veel dunner (en met veel minder haren) als de synthetische haren. De alle haren staan verder van elkaar vandaan als een blush kwast.




Een nadeel vind ik dat je dus niet net als bij foundation aanbrengen met je handen je de warmte hebt waarmee de foundation "samen kan smelten" met je gezicht. Wat ik doe is vaak nog even mijn handen tegen elkaar wrijven en die dan nog even op mijn gezicht leggen.
Deze kwasten zijn nog niet echt tekoop in de drogisterijen, dus je zult op internet moeten gaan zoeken.
Ik heb trouwens 2 stippling brushes, dat is makkelijk als ik er 1 schoon ga maken dat ik een andere kwast heb als die eerste nog niet opgedroogd is.
Lijkt jullie zo'n kwast wat? en hoe brengen jullie nu je foundation aan?

See you! wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten