zaterdag 20 augustus 2011

Witte tanden, is dit de oplossing?


Witte tanden wilt iedereen wel. Witte tanden staan gewoon mooier en verzorgder toch? Sommige hebben van zichzelf al witte tanden, andere niet en weer andere mensen hebben gewoon niet goed genoeg voor hun tanden gezorgd. Maar hoe kun je nou (goedkoop) witte tanden te krijgen?

Een bleek behandeling kost al gauw 150 euro, leuk als je het geld er voor hebt, maar niet iedereen van ons heeft dat.
Een normale bleek behandeling duurt vaak 1 uur of langer. Bij het van buitenaf bleken bij de tandarts wordt gebruik gemaakt van een hoge concentratie waterstofperoxide (30-35%) in de vorm van een vloeistof of een gel. De blekingsreactie kan door warmte of licht worden versneld. Voor de behandeling worden de tanden gepolijst, de kleur bepaald en slechte vullingen vervangen. Er wordt door de tandarts een rubberen lapje (rubberdam) gebruikt om het tandvlees te beschermen. Het waterstofperoxide wordt hierna aangebracht op de tanden en wordt iedere 5 tot 10 minuten ververst. De behandeling duurt ongeveer 30 tot 45 minuten (bron: uwtandenbleken).

Maar ik heb een oplossing over hoe je dit zelf kunt doen! Goedkoop en thuis.
Met deze methode gebruik je backing powder of soda. Deze backing soda zet het "bleek proces" in werking. Het verwijdert alle viezigheid in het oppervlak, en daardoor krijg je wittere tanden. Je voelt duidelijk dat er een proces in werking gaat in je tanden. In Backing powder zit ong. 1/3 backing soda daarom is het minder effectief, het duurt dus langer als je het zelfde effect wilt hebben.
Dit is de beste manier voor je tanden om gebleekt te worden, zeggen ze. Kijk hier wat deze tandarts er over zegt:


Maar hoe ga je dan bleken met die soda (Je hebt hier verschillende manieren voor maar het komt vervolgens wel op hetzelfde neer) ? Een korte uitleg van vijf stappen:

1. Je kunt eerst je tanden poetsen of  niet.
2. Daarna kun je de poeder over je tandpasta strooien of een mengseltje maken, je mengt dan wat poeder met water, zoals in het filmpje.
3. Je moet dit minimaal 3 minuten doen.
4. Je mond spoelen!
5. Met backing soda kun je om de 2 dagen 2 weken lang dit doen of elke dag 2 weken lang en met backing powder elke dag 2 weken, maar dan moet je wel langer poetsen.

Na 2 weken zou je verschil moeten zien. Ik zag bij mezelf na een paar dagen al verschil.
Sommige mensen gebruiken deze methode 1 keer en andere doen altijd de poeder over hun tandpasta.
Whitning tandpasta raden de meeste tandartsen af, dus ik zou dit zelf niet elke dag doen. Whitning tandpasta zou ik sowieso niet een lange periode gebruiken, één tube als een kuur gebruiken is genoeg.
En werkt dit ook echt? Ik dacht van wel toen ik dit een poosje deed, maar misschien kwam dat ook door de verbeelding van 'o ik heb deze methode nu gebruikt en  nu zijn mijn tanden zeker witter'
Ook uit de voor en na foto's word je niet veel wijzer omdat er andere belichting is.



Om dit goed uit te testen ga ik de hulp van mijn 12jarige zusje Talitha inschakelen. Ze heeft redelijk gele tanden en wil best witte tanden.

Ik bestelde op deze site:http://www.inuwvoordeel.nl/webwinkel/ mijn baking soda. Ik had zelf gewone backing powder gebruikt, ik had geen idee of dit goed was, maar E500ii betekent Soda, dus het zat er in!

Deze gebruiken ze in veel Amerikaanse filmpjes over deze manier van tanden bleken.
Mijn zusje zou dit gaan testen, is helaas niet gebeurt! In het volgende artikel BELOOF ik de eindresultaaten!
En gaan jullie dit ook proberen? Ik ben heel benieuwt!

See you! Wendy

1 opmerking:

  1. Ik had het nooit geweten dat er meerdere manieren zijn om de tanden te bleken!

    Ik ga het zeker weten een keer proberen en te zien of dat het bij mij werkt!

    BeantwoordenVerwijderen