dinsdag 20 september 2011

DIY: lip srub maken


Vandaag een do it yourself, een lipscrub maken. Een lipscrub is voor heel veel dingen handig. Ik gebruikte het bijv. in een artikel over felle lippen. Je krijgt er lekker zachte lippen van. Ik had een lipsrub op vaseline balsem maar ben nu toch maar een gaan maken op olijfolie basis.
De vaseline lipscrub liet een laagje achter dat vond ik niet fijn. bovendien wil ik zo min mogelijk vaseline gebruiken. Eerst maakte ik mijn oude potje leeg.
Dit zijn alle ingrediƫnten die je nodig hebt: Olijfolie en suiker, eventueel kleur en smaak stoffen en natuurlijk een leeg bakje.
Ik gebruikde een klein thee lepeltje om alles er in te doen. Ik had zelf ongeveer 2/3 suiker en 1/3 olie.
Suiker toevoegen..

Olijfolie toevoegen, en daarna vanille smaakstof.

Kleurstof toevoegen, was uiteindelijk veel te veel en dit geeft dus af op mn mond. Ik houd dan een beetje rozige lippen over. Kan handig zijn voor overdag maar niet als je gewoon een gereinigd gezicht wilt hebben. Volgende keer laat ik die stap dus weg. als je geen kleurstof hebt, kun je ook een stukje gekleurde lipstick toevoegen. het hoeft natuurlijk niet, het is puur voor de mooi-heid.
Eindresultaat:




Je kunt na het scrubben een lippenbalsem op doen maar ik smeer zelf liever wat cocosnoot olie op.

See you!wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten