donderdag 15 september 2011

Je gezicht #2, Golden Ratio


Dit is 'golden ratio'. Een masker waarbij alles met elkaar in evenwicht is. Dit heeft met Pi te maken. Je weet wel, van wiskunde.
Dit word gezien als het perfecte beeld van een gezicht. Volgens de wiskunde natuurlijk. Want we zijn gewoon goed zoals we zijn. Toch is het mischien grappig om eens te kijken hoe jij hiermee overeenkomt.

Je moet een foto van jezelf maken en al deze stukjes opmeten. Je moet gewoon je lineaal er recht opleggen. Het maakt niet uit of je een grote of een kleine foto gebruikt, want het gaat om de verhoudingen.
a = Top van je hoofd tot kin = … cm
b = Top van je hoofd tot pupil = … cm
c = Pupil tot neustip = … cm
d = Pupil tot lippen (midden) = … cm
e = breedte neus = … cm
f = ruimte tussen buitenste ooghoeken = … cm
g = breedte hoofd = … cm
h = Haarlijn (middelste) tot pupil = … cm
i = Neustip tot kin (onderkant) = … cm
j = lippen (midden) tot kin (onderkant) = … cm
k = breedte lippen = … cm
I = neustip tot lippen (midden) = … cm
Nu moet je de ratio's berekenen door de verschillende lengtes door elkaar te delen. Je moet de volgende letters delen door de letter er achter. Het antwoord mag max. 3 cijfers na de comma zijn.
a:g=
b:d=
i:j=
i:c=
e:l=
f:h=
k:e=

Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd omdat ik momenteel niet echt de tijd heb om alles op te meten ook al ben ik heel nieuwsgierig. Als jij dit wel uit hebt geprobeerd, mail me dan even dan kan ik het op de blog plaatsen als je wilt.
See you!Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten