zaterdag 10 september 2011

kokosnoot olie



Deze cocosnootolie is echt een wondermiddeltje voor allerlei dingen. Zo kun je het als haarmasker gebruiken maar ook als bodylotion.
Ik laat jullie vandaag weten wat je allemaal met cocosnootolie kunt doen en wat ik er van vind.

Cocosnootolie is heel geschikt voor de droge huid. De cocosnootolie die ik heb heeft een vaste vorm. Bij 24 graden celcius smelt het al en dan heb je dus een olie.
Opwarmen kun je doen door het tussen je handen te wrijven of het een aantal seconden in de magnetron te zetten.
De olie word snel door je huid opgenomen. Het is dus niet zo er een laagje olie op de huid blijft liggen.
Met deze cocosnootolie kun je bakken, frituren en het wordt ook in salades en sauzen verwerkt.
Ik heb een pot van 453 gram. Dat vind ik veel en ik denk dat ik er ook echt lang mee ga doen.
Ik heb dit uitgeprobeerd als een soort van haarmasker en ik was echt super verrast. Dit is wat ik voortaan altijd ga doen voor ik ga douchen.
Ik was altijd al fan van mijn cocosnoot conditioner maar dit werkt zo goed dat ik die niet eens meer nodig heb. Je gebruikt het als volgt:
1.je pakt wat van het cocosnootvet.
2.je laat dit smelten tussen je handen
3.je smeert het over het lange gedeelte en vooral in de punten van je haar
4.je smeert absoluut niet bij je haarwortels, tenzei je de volgende dag al weer vet haar wilt hebben.... want dat is mijn ervaring.
5.laat dit zitten. Ik klip het even vast en laat het of 5 minuten zitten of langer als ik daar tijd voor heb.
6.was het uit, met shampoo!
Je voelt nu dat je haar echt zacht is, ondanks dat je shampoo hebt gebruikt. Ik vond dat mijn haar er heel gezond uit zag en het mooi glanste toen het droog was.
Mijn haar is wel sneller vet nu als normaal maar het ziet er echt heel mooi uit. Alsof je haar dikker is geworden. Je kunt ook gewoon 1 lepeltje gesmolten olie aan je conditioner toevoegen als je geen tijd hebt voor een masker.

Ik heb dit ook gebruikt als een soort van bodylotion. Ook hier word je huid heerlijk zacht van. Je moet alleen wel de tijd hebben om je helemaal in te smeren en het een beetje in te laten trekken.
Deze olie heb ik ook als een soort van nachtmasker gebruikt voor mijn gezicht. Een aantal dagen lang. Mijn huid werd hier wat vettig van dus ik denk dat ik dit niet vaker dan een keer per week ga doen. Dit lijkt me echt een ideale olie voor in de winter! Geweldig voor droge plekjes. En het is 100% natuurlijk en daar houd ik van! 
Nog een idee is om het als lippenbalsem te gebruiken. Pas op, je hebt echt weinig nodig.
Als je van olie-achtige make-up removers houdt zou je deze olie daar ook voor kunnen gebruiken. Je brengt wat olie op een wattenschijfje aan en dan wrijf je het over je oog. Het is extra verzorgend voor je wimpers maar is geen aanrader als je niet van makeup-removers op oliebasis houdt.
Mijn olie kocht ik bij 'de tuinen', voor 13 euro geloof ik.
See you!wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten