maandag 19 september 2011

review: Aloë Vera gel



Een poos terug schreef ik een uitgebreid artikel over Aloë Vera. Na aanleiding van dat artikel ben ik een Aloë Vera crème gaan testen. Mijn eigen embryolisse crème ben ik gestopt te gebruiken, vanwege de ingrediënten. In de tussen tijd dat ik nog geen goede nieuwe crème had gevonden gebruikte ik een Nutrimetics bodylotion van abrikozenpit olie. Toen ik een keer bij 'de Tuinen' was, zag ik een Aloë Vera gel. Hij koste ongeveer 8 euro. Ik heb de gel toen niet gekocht, maar had dat achteraf wel willen doen. Dus ik ben op hun site gaan kijken. Gelukkig hadden ze net op dat moment gratis verzending. De gel was besteld en het testen kon beginnen.

Het eerste wat je van een product ziet is het uiterlijk, de verpakking. Ik vond de verpakking niet heel bijzonder. Gewoon lekker simpel. Het is een doorzichtige gel substantie.


De ingrediënten bestaan voor 98% uit Aloë Vera, verder zit er alcohol in en nog een paar ingrediënten, waaronder parfum. Maar daar zit zo weinig van in, omdat alle overige ingrediënten samen maar 2% van de crème zijn, wat op zich logisch is. De gel voelt heel luchtig. Vooral bij het aanbrengen voel je hoe luchtig het is.


Je hebt ook niet zo veel nodig, dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen. De geur is heel fris. Als je de gel aanbrengt voelt dat echt heerlijk verkoelend aan. De gel trekt snel in, wat ervoor zorgt dat ik het een superfijne basis vind voor onder make-up.


Het is wel echt iets anders als een crème, je hebt niet dat vettige gevoel van een crème. De droogte lijntjes verdwijnen ook.Wel is het zo dat het er niet voor zorgt dat de droogte lijntjes de hele dag weg blijven. Dit blijft ook een tijdelijke gel denk ik tot ik een nieuwe crème heb van S.P.A. Aromatherapie. Daar zal ik nog een andere keer meer over vertellen. Die crème wil ik een keer in oktober gaan kopen.
Lijkt jullie deze gel fijn? Wat voor gel of crème gebruiken jullie?

See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten