vrijdag 2 september 2011

Review: Essence


 

Waarschijnlijk was de eerste make-up die je kocht van het merk Essence. Want Essence staat bekend om haar budget producten! Maar ook deze goedkopere merken gaan zeker mee met de tijd en worden steeds beter. Vandaag vertel ik jullie wat ik van dit merk vind.

Wow wat is dit merk veranderd zeg! In groep 8 begon ik met spulletjes van dit merk te kopen. Mijn eerste product was volgens mij een mascara en daarna een oogschaduwsetje. Dat vond ik helemaal geweldig toen. Ik ging net op de site kijken van Essence, al jaren niet meer op geweest. Ook de site is zeker vooruit gegaan!
Wat ik leuk vind aan de site is dat je alle producten kan bekijken die ze hebben. Ook hebben ze beauty tips op hun site staan.
Essence heeft steeds originelere producten, en gaat ook lekker met de trends mee.
Dit zijn de spulletjes die ik heb van Essence:

De oogschaduwen vind ik absoluut niet fijn. Ze zien er mooi uit enzo (mijn eerste oogschaduw was ook van Essence) maar veel pigment hebben ze niet.
Deze oogschaduw heeft glitters, toch?

Maar wat nou als je er even overheen gaat met je vinger?
De glitters gaan weg. Dit noemen ze overspray.
Dit zijn een aantal oogschaduw (bovenste 3) met swatches:
Essence sun club oogschduw:


Quattro eyeshadow:
Duo oogschaduw:

Dit is een oogschaduw van Essence die ik wel fijn vind:

Hij is stuk en het was een limited edition, die zijn iets duurder dus je krijgt ook meer.
Dit is een swatch van deze oogschaduw:

Dit was een limited edition, een oogschaduw pencil. dus oogschaduw in pencil vorm. Ik weet niet waarom ik deze kleur koos (goud/bronze) maar misschien kan ik er nog een keer iets mee. Ik vond hem er gewoon mooi uitzien.

Dit zijn 3 eyeliners die ik heb van Essence: een oogpotlood, een vloeibare en nog een vloeibare.
Aan de swatches kun je zien dat ze echt niet sterk zwart zijn. Dit vind ik jammer want de verpakking is verder prima, alhoewel ik de vloeibare eyeliner met kwastje niet erg fijn vind.
V.L.N.R.Schuine kwastje eyeliner, vloeibare eyeliner, oogpotlood 2 laagjes en oogpotlood 1 laagje.

Dit zijn 3 lipsticks van Essence. Ze geven niet veel kleur af maar vooral veel glitter. Deze stelden me eigenlijk wel een beetje teleur, omdat ik het feller verwachtte, maar dit is wel uitermate geschikt als je wel een kleur wilt maar geen echte knal kleur.


Dit is een lipstick pencil, een lipstick in een penseel vorm dus. ik vind deze echt super: A. Omdat de kleur mooi is. B. Omdat hij lekker ruikt (kersen). C. Omdat er veel kleur vanaf komt en D. Omdat hij je lippen niet droog maakt maar juist een heel mooi gezond effect geeft. Ik ben hier zeker fan van!

Deze mousse foundation vind ik prima werken alleen ik vind de kleuren heel gelig.


Dit zijn 2 concealers. De een is een cover stick die er uit ziet als een lipstick, de andere van pure skin heeft 2 kanten. Daar zit ook een groene kant aan en dat is tegen roodheid.

Rechts zie je de cover stick daarnaast het duo. Het is de bedoeling dat je eerst de groene concealer op doet en daarna de huidskleurige.
Een poeder hoort er natuurlijk ook bij. Deze poeder van Essence is de enige poeder die ik ooit op heb gemaakt. Ik ben niet heel erg een poeder fan maar dit was een van mijn eerste poeders en toen gebruikte ik die dus heel veel.

Dit is een soort highliter blush. Hij ziet er supermooi uit en de poeder ook. De poeder zit alleen wel heel erg strak zeg maar, zodat je er niet heel makkelijk veel product vanaf krijgt.


Dit zijn 4 mascara's die ik van Essence heb. De oranje is dezelfde als mijn eerste mascara. Grappig dat ze die nog steeds verkopen. De paarse mascara was al uitgedroogd toen ik hem openmaakte dus ik heb geen idee hoe die is. Ik vind deze mascara's prima en gebruik ze dus ook graag voor de workshops. De borsteltjes zijn simpel maar je kunt er gewoon veel mee.



Dit is een wenkbrauwpotloodje van Essence die het gewoon goed doet, maar de kleur is niet helemaal mijn kleur. En er zitten miniglittertjes in... Niet zo mooi als je wenkbrauwen glitteren of wel?

Tenslotte nog deze blotting papier, dat spul waar ik het over had in het artikel met tips over een oogpotlood randje gisteren. Dit was ook een limited edition.
Ik heb ook nog een lipliner en een nagelcremepje maar ik ben die vergeten op de foto te zetten.
Als ik weer wat nieuwe spulletjes heb van Essence, zal ik weer een update geven met wat ik daar van vind, aangezien dat wat meer recentere en nieuwere spulletjes van hun zijn.  Hebben jullie veel make-up van Essence?
See you! Wendy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten