zaterdag 3 september 2011

Scheren V.S. Ontharingscrème

Er zijn veel verschillende manieren van ontharen en allemaal beloven ze dat je haartjes langer weg blijven of verdwijnen. De ontharingscrème van Veet beweerde bijvoorbeeld dat het 2x zo lang (is dubbel zo lang) weg bleef als met normaal scheren. En dit wou ik wel eens testen! Na de klik vertel ik jullie mijn ervaring.


Veet is een bekend merk dat allerlei producten verkoopt qua ontharing. Wax strips, ontharingscrème/gel , scheermesjes etc.
Ik wilde hun ontharingscrème wel eens uittesten. Eerst maar eens op Youtube en Google kijken wat er over wordt gezegd. Oeps…niet iedereen is hier zo blij mee!
Verhalen van mensen die een verbrande huid hebben (huh?) komen voorbij. Toch maar kopen. Ik ging het even op mijn huid testen om te kijken of ik er geen reactie op kreeg.
Gelukkig geen reactie! Ik kan hier dus gewoon tegen. Met de ontharingsstrips voor het gezicht had ik al een goede ervaring. Ze waren in elk geval beter dan die van Kruitvat eigen merk, dus ik verwachtte wel dat het zou werken. Het werkte inderdaad.
De crème smeer je op je huid en dit laat je 5 tot max. 10 minuten inwerken en dan schraap je het er af, en ja, al je haartjes gaan mee. Veet belooft dus dat je haar hierdoor 2x zolang weg blijft als met scheren.
Al zolang als ik me kan herinneren gebruik ik deze scheermesjes van Venus Breeze. Ze zijn wel aan de dure kant maar ik ben ze nu eenmaal gewend en wil liever niet anders.
Je hebt aparte opzetstukjes en die moet je vervangen. In het begin betaal je dus alleen nog wat extra's voor het scheermeshoudertje zelf.
Met scheren breek je de haartjes en krijg je vaak een drogere huid, dus besloot ik deze 2 ontharingsmanieren te testen. Op mijn rechterbeen de ontharingscrème en op mijn linkerbeen het scheren.
De ontharingscrème gaat enorm stinken nadat je het hebt verwijderd van je huid. Als je de crème van je huid af haalt ga dan in de douche staan dan kun je alles er meteen afspoelen.
Dit duurt langer als even scheren, maar dat is ook wel de moeite waard als de haartjes dan ook echt 2x zo lang weg blijven. Op mijn rechterbeen testte ik de crème uit en op mijn linker het scheren.
Dag 1: Na het scheren voelt die been zachter aan dan de been met de crème. Ook heeft de crème niet alle haartjes meegenomen.
Dag 2: De rechterbeen (ontharingscrème) voelt droog en ik voel een soort van puntjes. De linkerbeen (scheren) voelt minder droog en glad.
Dag 3: Het lijkt of de haartjes onderhuids weer een beetje terug komen bij beide benen.
Dag 4+5: Bij mijn rechterbeen zijn de haartjes donkerder en zijn ze ongelijkmatig teruggekomen, ongeveer 0,5 cm lang. Bij het linkerbeen zijn het lichte haartjes en ongeveer 0,3 cm lang.
Bij mijn oksels heb ik het ook getest en daar was alles weer gelijk en even snel terug, moest nu toch echt weer geschoren worden. Maar bij de benen was het pas op dag 6 dat de haartjes even lang waren.
Raar dat de crème de haartjes juist korter weg houdt! Of misschien komen ze tegelijk terug, maar dat ze bij crème in elk geval langer zijn, en het linkerbeen bleef telkens zachter voelen.
Conclusie: Scheren wint! En Veet heeft dus geen gelijk.
Ik heb ook meteen getest of het uitmaakt of je van boven naar beneden scheert of andersom (op oksels) en dit maakt niets uit. Misschien is het bij iedereen anders maar dit is mijn ervaring.
Ik vind dat die ontharingscrème ook veel tijd in beslag neemt. Ik had trouwens op mijn been waar ik crème gebruikte 1 plek waar het echt super droog was. Misschien dus toch een plekje waar het niet tegen de crème kon.

See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten