vrijdag 23 september 2011

Waarom je gezicht reinigen zo belangrijk is...



Ik heb getest waarom het zo belangrijk is dat je je gezicht reinigt. Al 2 jaar lang reinig ik mijn gezicht (bijna) elke dag. Voor een week heb ik geprobeerd mijn gezicht niet te reinigen. Mijn ogen heb ik wel gewoon gereinigd i.v.m. onstekingen die je dan kan krijgen.

Het is belangrijk om je gezicht te reinigen. Ook al draag je geen make-up, je poriƫn raken wel verstopt door afvalstoffen in de lucht.
Als je make-up draagt is dat gewoon een extra laagje op je huid. Foundation is tegenwoordig niet bepaald slecht voor je gezicht. Je hebt zelfs foundation die goed voor je gezicht kunnen zijn. Ik heb bijvoorbeeld laatst gehoort dat iemands huid er slechter uit ging zien toen die persoon stopte met foundation dragen. Aan de andere kant kan foundation wel slecht zijn voor je gezicht als je niet goed reinigt en dat word vaak verward. Mensen denken dan dat ze bijv. onzuiverheden hebben gekregen door die foundation maar waarschijnlijk komt dat doordat de foundation er niet goed afgehaald is.
s' Nachts hersteld je huid, en om dat optimaal te laten gebeuren moet je je gezicht reinigen. Weg met die make-up, zweet en afval uit de lucht. Ook is reinigen belangrijk voordat je bijv. een masker gebruikt of voordat je een creme aanbrengt. s' Ochtends moet je je gezicht dus ook reinigen.


En nu de test. Ik vond het echt moeilijk om m'n gezicht niet te reinigen omdat ik dat echt gewend ben. Ik heb het dus een week niet goed gereinigd. Dat houdt in dat ik geen facewash heb gebruikt, geen make-up remover op m'n gezicht en geen tonic. M'n huid werd echt vettig en kreeg allemaal beginnende puistjes.
Ik heb ook een keer m'n waterlijn niet goed gereinigd wat tot gevolg heeft dat het traanzakje verstopt is geraakt. Dat zorgt ervoor dat bacteriƫn, die daar normaal al zaten zich gaan vermenigvuldigen. En dan krijg je dus een ontsteking. Vooral voor mn neus en voorhoofd was het dus echt een ramp. Ik heb trouwens ook geprobeerd zoveel mogelijk geen creme te gebruiken. M'n huid voelde niet extra trekkerig aan of iets dergelijks dus ik denk dat ik van de paraffine verslaving af ben. Dat is natuurlijk wel positief!
Reinig jij je gezicht elke dag? of wil je het nog wel eens vergeten?

See you, Wendy!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen