zaterdag 15 oktober 2011

D.I.Y. lippenbalsem



Het weer wordt steeds kouder en de voorspellingen voor deze winter zijn erg koud. Ik heb verteld en uitgelegd waarom de meeste lippenbalsems niet goed zijn. Maar wat kan je dan wel gebruiken? Want je krijgt nou eenmaal drogere lippen met dit weer. Een lippenbalsem met natuurlijke ingrediƫnten. Ik laat jullie zien hoe je zelf een natuurlijke lippenbalsem kan maken.
 
Dit is wat je nodig hebt:
  • een leeg gemaakte lippenbalsem. het liefst een zoals ik gebruik, met onder een draai randje.
  • pure cocosnoot olie
  • amandel olie
  • shea butter
  • bijen wax
  • lepeltje
  • smaak aroma
  • garde (optioneel)
  • bakje die in de magnetron kan
  • glaasje (optioneel)
Het eerste wat je doet is een schepje shea butter in het glaasje doen.
    Daarna een half schepje coconot oil.
    een beetje bijen wax.
    Nog een half lepeltje amandel olie.
     Somige oliĆ«n beginnen te smelten. Ik doe er nu nog een beetje citroen aromabij voor de smaak.
    Nu stop ik het in de magnetron. je kunt het ook in een pan smelten. maar dan zet je een bekertje in een pan met water.
    na 1,5 minuut
    na 4 minuuten
    na 9 minuuten
    na 12 minuuten.
    Je moet het nu snel in de huls gieten voordat het weer hard wort.



hij had wel iets voller gekunt.
je laat het nu hard worden. dan kun je de lippenbalsem omhoog draaien en de top recht afstrijken.
Ik wilde er nog een stickertje op plakken. ik had nog een etiket sticker over dus daar knipte ik wat van uit. schreef er lippenbalsem op en plakte er een paar stickertjes op.



De reden dat ik dit artikel heb gemaakt, is omdat ik een natuurlijke lippenbalsem wilde hebben zonder parafine. Maar toen ik bezig was met dit idee bedacht ik me dat het natuurlijk ook heel leuk kan zijn om lippenbalsems te gaan verkopen! Dus, wat vind jij van dit idee? Zal ik lippenbalsems gaan verkopen?

Laat ook even een reactie achter als je dit ook gaat proberen te maken.
See you! Wendy

1 opmerking:

  1. het is zeker een goed idee...
    maar dan moet je wel al die dingen zoals shea boter, en bijenwax hebben..

    BeantwoordenVerwijderen