woensdag 12 oktober 2011

Nagel tutorial zwart/wit

inspiratie
Vorige week liet ik tussendoor al een plaatje zien van een zwart-wit gelakte nagel met de vraag of jullie hier een tutorial over wilden zien. Veel reacties kreeg ik niet op het bericht maar ik kreeg op school echter wel erg veel positieve opmerkingen. Er waren zelfs wel 3 jongens die het hadden gezien. Alhoewel jongens in het algemeen over dat soort dingen meestal niet zoveel over zeggen, toch? Ik ga jullie vandaag stap voor stap laten zien hoe je ook zo'n mooie zwart-wit gelakte nagel kan maken.

Dit zijn de spullen die je nodig hebt:
- nagellak remover
- een zwarte nagellak
- een witte nagellak
- een witte nagellak striper
- een zwarte nagellak striper (Stripers zijn nagellakken met een heel dun kwastje.)
- Een base en topcoat,
- Een veil
- Wattenschijfjes en tenslotte
- een dotting tool.
Met dat laatste kun je stipjes zetten. Je kunt er speciaal 1 kopen maar bijv. ook een speldenknop gebruiken. Ik zal jullie binnenkort een aantal manieren laten zien van hoe je zelf zo'n dottingtool kunt maken.

Eerst haal je natuurlijk alle nagellak weg en veil je je nagels zoals je ze wilt hebben. Hier kun je het artikel over een manicure lezen. En mischien wil je ook nog wel even het artikel over nagels lakken doorlezen.
Na de basecoat begin je met de witte nagellak. Ik heb zelf niet zo'n hele dekkende nagellak en in plaats daarvan gebruik ik de striper. Ik laat het laagje drogen en breng dan een 2de laagje aan.


Daarna laat je dit goed opdrogen. Als het droog is ga je met gewone zwart nagellak een zwarte lijn aan de bovenkant zetten die een beetje smaller eindigd.

Dan zet je 2 of 3 lijnen(afhankelijk van de grootte van je nagel) in een boogje door de witte lak heen. Tenslotte nog 2 of 3 stipjes naast die streepjes, kijk maar:
Nu doe je hetzelfde met wit maar dan door de zwarte kant heen. Als het mooi overloopt geeft dat een heel mooi effect. Tenslotte breng je natuurlijk nog een topcoat aan. Ik ga testen hoe belangrijk een base en topcoat zijn. Ik heb dat daarom niet op mijn rechterhand gebruikt maar wel op mijn linkerhand. Ik laat jullie weten hoe groot het verschil is tussen WEL en GEEN top- en base-coat.


Inspiratie op youtube. Zij kan het natuurlijk veel beter dan ik, maar ik heb het wel geprobeerd! Probeer jij het ook?
See you!Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten