vrijdag 21 oktober 2011

Ooglook: zwart met paars





Ik kreeg de vraag of ik eens een ooglook wilde maken met wat kleuren zoals zwart en paars. En dat heb ik gedaan! Ik heb nog geen oog look in stappen uitgelegd over hoe je dat maakt dus dat werd wel eens tijd.De zwart met paarse ooglook word in 12 stappen uitgelegd.

Dit zijn de spullen die je nodig hebt.
Stap 1: Begin altijd met een oogschaduwbasis. Dit voorkomt dat de oogschaduw in de lijntjes van je ooglid gaat zitten. Ook blijft je oogschaduw langer zitten en zien de kleuren er mooier uit.


Stap 2: Je begint met een paarse oogschaduw in de buitenste hoek van je ooglid. Die breng je ongeveer tot halverwege je oog aan en niet al te hoog. Ik heb hiervoor gewoon een platte synthetische kwast gebruikt, omdat die meer kleur oppakt. Ik gebruik de paarse kleur van het Neon eyes (Gérard Brinard) palletje.


Stap 3: Pak een lichtpaarse kleur en breng die op het lijntje aan waar de paarse oogschaduw stopt halverwege je ooglid. Dit breng je met een middelgroot kwastje aan. Ik gebruik een kleur van het 88 palette.


Stap 4: Met een klein kwastje breng je de witte oogschaduw aan in je binnenste ooghoek. Ik gebruik de oogschaduw van het Maybelline palletje.
Stap 5: Nu pak ik met een afgeronde kwast losse, zwarte oogschaduw pigment. Ik tip dit even goed af op mijn hand om fall-out te voorkomen. Dit breng ik aan in de crease.
Hier word een crease en fall-out uitgelegd.



Voor blenden
Stap 6: Ik pak nu een blending brush en vervaag het zwart een beetje met de andere kleuren.
Na blenden
Stap 7: Ik heb tenslotte iets boven het zwart nog een beetje paars vervaagt met het zwart.


Stap 6: Met het klein kwastje breng ik een witte kleur van het Maybelline palette aan onder mijn wenkbrauwen.

Stap 9: Met een grote kwast breng je transparante poeder aan over de oogschaduw zodat het beter blijft zitten.
Stap 10: Nu breng ik oogpotlood aan zodat de eyeliner beter blijft zitten.  Daarna breng je dus vloeibare eyeliner aan.


Stap 11: Zet met oogpotlood een zwart randje onder je oog en gebruik ook een beetje paarse oogschaduw


Stap 12: Wimpers krullen, mascara op en je bent klaar! Natuurlijk moet je nu ook nog de rest van je gezicht opmaken. Houdt je lippen wel rustig qua kleur.


Eindresultaat:




Hoe vind je deze look? Wat voor look wil jij graag dat ik uitleg?

See you! Wendy

Sorry  dat dit artikel pas zo laat online is. Ik ben vandaag jarig en was dus nog bezig vanmorgen. o.a. met het maken van de taart waar morgen een filmpje over online komt.

4 opmerkingen:

  1. Ik zit wel te twijfelen als ik naar je eyeliner kijk... ik vind het eigenlijk best lelijk gedaan. Misschien moet je daar nog ff op oefenen!
    Welke gebruik je eix?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar net wat voor eyeliner je mooi vind;) een wing eyeliner heb jij waarscheinlijk ingedachten. ik zet liever een dun lijntje die de vorm van mn eigenwimperrant volgt. zo kan ik mn ogen ook groter laten lijken, of meet gelift, maar dat ik niet op de foto te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat bedoel ik eix niet
    maar het is heel vaag een beetje onduidelijk enzo
    met stukjes huid er tussendoor
    maar je hebt gelijk tis net wat je mooi vind

    BeantwoordenVerwijderen