vrijdag 7 oktober 2011

Wenkbrauwen bijtekenen


Somige mensen hebben bijna geen wenkbrauwen, of bijna doorzichtige. Andere mensen zijn niet tevreden met de kleur en weer andere willen ze gewoon 'strakker' maken. Ik laat jullie zien hoe ik mijn wenkbrauwen bijteken.

Het begint natuurlijk bij een goed potlood. Ik zelf ben blond en moet dan bijvoorbeeld absoluut geen zwart gebruiken. Ook als je zwart haar hebt kunnen zwarte wenkbrauwen erg 'hard' staan. Te donker is dus niet goed. Toch willen de meeste mensen iets donkerder wenkbrauwen als hun haar. De meeste mensen hebben dit namelijk ook van zichzelf. Andere willen weer een kleur die perfect bij hun eigen haar past. Sommige mensen zijn zo blond dat je het bijna niet ziet. Het is belangrijk om eens goed rond te kijken. Ik heb zelf nog maar 1 kleur gevonden die redelijk in de buurt komt. Ik gebruik zelf een oogpotlood van de hema in de lichtste kleur. ik vind eigenlijk dat hier een wat groenige ondertoon in zit en dit past dus niet helemaal perfect. Ik heb ook wel eens een oogpotlood gehad met glitters er in (van Essence) en dat is het laatste wat je wilt! Je hebt ook vaak oogpotlooden met een rode ondertoon dus pas daar ook voor op , dit ziet er vaak niet zo mooi uit. In plaats van oogpotlood kun je ook poeder gebruiken. Dat moet altijd een matte poeder (dus zonder glitter) zijn. Dit kan elke oogschaduw zijn, dus daar heb je vaak meer kans dat je een goede kleur vind. Ik vind het aanbrengen met oogpotlood zelf makkelijker. Ik laat jullie nu zien hoe dat moet.
Stap 1: Slijp je potlood goed. Een punt is belangrijk daar kun je echt veel beter mee werken als een stompje.

Stap 2: Zet een lijntje aan het beging onder je wenkbrauw. bij mijn wenkbrauwen is het daar wat lichter. als je het daar gewoon donker hebt hoeft dit niet.

Stap 3: nu zet je ook een lijntje omhoog

Stap 4: kleur nu dat hoekje in

Stap 5: nu ga je dat wat verzachten door met het borstelte een aantal keer met de haren mee over je wenkbrauw te strijken


Stap 6: je zet nu een lijn aan de bovenkant van je wenkbrauw of dat wat straker te laten lijken, ook dit vervaag je daarna weer

Stap 7: Nu zet je een lijn door het 2de gedeeltje van je wenkbrauw (waar het weer omlaag loopt) een streep en deze vervaag je ook weer



Over het totaal maakt het een look helemaal af vind ik.  Om te zorgen dat je wenkbrauwen mooi en goed blijven zitten als het ware kun je een wenkbrauw gel gebruiken. Dit lijkt vaak op een mascara tube maar dan met een (doorzichtig) gel goedje. Teken jij je wenkbrauwen bij?

See you! Wendy

(de eyeliner zit inderdaad niet mooi)

3 opmerkingen:

  1. Welke wenkbrauwgel gebruik jij?
    Ik gebruikte eerst van Essence lash&brow gel mascara maar die is uit het assortiment geloof ik... weet je nog een budget aanrader? X.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zelf geen wenkbrauw gel.
    Die van essence vond ik zelf niet zo fijn.
    Je zou eens bij Catrice kunnen kijken of zij eentje hebben. (gewoon bij kruitvat)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb er 1 van de Hema, die is best fijn.

    BeantwoordenVerwijderen