woensdag 2 november 2011

1 foundation V.S. 9 andere foundations


Vandaag heb ik een grote foundation battle voor jullie. Elke foundation moet het namelijk tegen 9 concurrenten opnemen. In totaal heb ik dus 10 foundations getest! Benieuwd wat ik van deze foundations vind? En welke is nou echt het beste?


Dit zijn alle foundations die ik heb. Van Links naar rechts: M.A.C. studio sculpt, Gosh lift me up , Max Factor xperience weightless, Bourjois Paris healthy mix, ELF tinted moisturizer, Maybelline Affinitone, Catrice photo finish, Gosh Natural Touch, Maybelline superstay 24h , Loreal Paris Infallible. Ik heb bij elke foundation een swatchfoto van de foundation zodat je kunt zien hoe de substantie er uit ziet.


Dit is een van de oudste foundations die ik heb. Ik heb hem een keer gevonden op vakantie, hij stond nog gewoon op het toilettafeltje. Misschien vind je dat niet eerlijk of onhygiënisch. Dat laatste hoef je je geen zorgen over te maken want deze foundation zit in een pomp flacon. Dat is de meest hygiënische verkapping. Tenminste als je ook de buitenkant een beetje schoonhoud. Toen ik deze foundation gebruikte wist ik nog niet zo veel van make-up en ik dacht dat deze kleur goed bij mijn huid paste. Natuurlijk was hij te donker. Het haalde wel het "koude" uit mijn gezicht omdat ik zo'n lichte huid heb. Hij ruikt prima en denkt ook prima. Ik heb trouwens kleur nummer 145 Beige rosé. Deze foundation beloofd een hoop:1. Anti Imperfecties, Anti Vlekken, Anti Dofheid, Anti Glans, Anti Donkere kringen, voorkomt 'rub-off', blijft 16 uur zitten, geen masker effect, soepele textuur en ziet er continu 'net aangebracht'. Ik denk dat het een prima foundation is. Hij krijgt een 7.  Loreal Paris infallible kun je voor 15,99 euro bij een kruitvat of DA kopen.


Deze foundation van Maybelline heb ik goede dingen over gehoord. Toen heb ik hem gekocht, alleen in een te donkere kleur! Hoe dom.. want deze foundation is echt goed. Hij blijft echt mega goed zitten. Ik kreeg het er zonder iets van een face-wash of make-up remover ook niet van mijn arm af. (want daar doe ik het op om te testen) Deze foundation beloofd 24 uur lang te blijven zitten, is zweet resistent, olie vrij dus verstopt geen poriën, flexibel, luchtdoorlatend, de hele dag comfort, gaat niet van je huid af door wrijving, doorstaat hitte en vochtigheid en heeft SPF19. Ik denk dat dit een goede foundation is omdat hij zo lang blijft zitten. Alleen moet je wel even de goede kleur vinden. Ik geef deze foundation een 7,5. Maybelline SuperStay 24h is te koop bij Kruitvat en DA voor 13,95

Bovenste is van de Loreal foundation de onderste van de maybelline foundation.


Deze foundation van Gosh heb ik vooral gekocht vanwege de kleur. Want deze foundation is licht! voor voor de meiden met een hele lichte huid, raad ik deze zeker aan. Zo'n foundation ben ik nog niet tegengekomen. Deze foundation ruikt echt heel lekker. Toch heb ik het idee dat deze foundation niet helemaal werkt met mijn huid. Je ziet hem erg duidelijk. De foundation heeft geen mega dekking. Maar vanwege de kleur is hij zeker te overwegen. De foundation beloofd eigenlijk wat de meeste foundation beloven (licht, perfecte look) maar deze foundation zou ook amandel olie als ingrediënt hebben. De olie staat redelijk hoog in de ingrediëntenlijst maar het zal echt niets voor je huid doen. Het hoofdbestandsdeel is water dus de foundation bestaat sowieso voor 75% uit water. Als je dan nog al die andere ingrediënten bekijkt zal het aantal amandel olie zo'n 25(overige procenten):64(aantal ingrediënten) 0,4 % zijn gemiddeld. Niet erg indrukwekkend hè?. net als de vitamine E en A die er in zitten. Ik geef deze foundation een 6. Deze foundation kun je alleen bij Kruitvat kopen voor 10,99 euro



Dit is meer een getinte dagcrème. Dat is dus gewoon een dagcrème maar dan met een kleurtje er doorheen. Het geeft erg weinig dekking. Dit is echt als je voor een 'zo min mogelijk make-up' look gaat. Hij geeft wel een mooie gezonde glans. Er zit SPF 15 in dus je zou hem ook als lichte zonnebrand crème kunnen gebruiken. ook hier zouden 'actieve ingrediënten"in zitten en bij deze dagcrème zou daar ongeveer maximaal (25:24) 0,8% van in zitten per ingrediënt. Ik geef het een 5,6 omdat het product me wel een beetje tegenviel. Ik had iets meer dekking verwacht. Je kunt deze dagcrème foundation op www.eyelipsface.nl kopen voor 1 euro.




Deze foundation is echt fijn. Hij heeft een hele goede dekking maar voelt tegelijkertijd heel luchtig aan. Het heeft geen gelige ondertoon en hij blijft redelijk lang zitten. Deze foundation beloofd dat hij 18 uur lang blijft zitten. Dat doet hij niet maar wel redelijk lang. Hij is olie vrij en heeft geen masker effect. Ik heb de lichtste kleur en dat ik voor mij goed. Ik heb gehoord dat mensen die normaal de lichtste kleur foundation hebben hier de 1 na lichste ook nog kunnen gebruiken. Pas wel op, hij wordt iets donkerder als hij opgedroogd is op je gezicht. Ik geef deze foundation een 7.8 omdat ik hem zelf ook graag gebruik. Catrice photo finish kun je bij kruitvat kopen voor 5,99.



Maybelline's Affinitone foundation is denk ik de eerste duurdere foundation die ik kocht. De kleur van de foundation zou zich aanpassen aan de kleur van je huid. Wat voor mij het idee gaf dat het niet mega dekte. De foundation  is wel luchtig en er zit vitamine E in. Maar ook hier geldt: niet een grote hoeveelheid. In elk geval te weinig dat het iets voor je huid kan doen. De foundation werkt net als de foundation van Gosh niet helemaal met mijn huid. Een beetje een nep effect dus. De kleur is wel lekker  ligt dus dit is ook een aanraden voor meisjes met een lichte huid, vooral de iets vettere huid. (in elk geval eerder als droge huid) De foundation is wel erg vloeibaar. Het zit snel overal aan de dop. De foundation heeft ook een gele ondertoon. Ik geef deze foundation een 5,5 omdat hij gewoon niet zo goed is als verwacht en aardig wat nadelen heeft. Ik heb ook gelezen dat meisjes het idee hadden het deze foundation je poriën accentueert en dat willen we niet natuurlijk. Maybelline Affinitone kun je bij Kruitvat en DA kopen voor 11,99.




Deze foundation is een half jaar lang mijn favoriete foundation geweest. Hij ruikt heerlijk en er zitten allemaal goede dingen in. Abricozen voor weerstand Meloen voor de hydratatie, appel voor de anti-oxydanten en Ginger voor energie. Deze kleur paste gewoon heel mooi bij mijn huid. Het gaf een mooie gezonde glow en dekte voldoende. Hij zit ook in een mega handig pompje. In het begin zit het hele flesje vol en als je pompt trekt hij alle foundation mee omhoog zoals je nu ziet. Hij is nu zo goed als leeg. De foundation blijft niet mega lang zitten maar als hij zit zit hij in elk geval mooi. Ik geef hem een 8,5. Bourjois Healthy Mix is bij de meeste DA filialen verkrijgbaar voor 14,90 euro.


Deze foundation heb ik pas gekregen in de goodiebag van de beautygloss party. Ik vind de kleur sowieso erg mooi omdat deze ligt genoeg is. En er zit SPF in. Handig dus als je een wat dekkender foundation zoekt in de zomer maar wel met SPF. Deze foundation heb ik nog niet mega goed kunnen testen maar ik denk dat hij zeker fijn is. Hij krijgt een 7,2. Max Faction Xperience weichtless foundation is te koop bij Kruitvat en DA voor  16,95.


Deze foundation kocht ik omdat hij een euro was. Net als de andere Gosh foundation lijkt het alsof hij gewoon niet echt werkt met mijn huid. De kleur is overigens ook te donker. De substantie is dik en dus minder goed en minder makkelijk uit te smeren over je gezicht. Het is een 'lift me up' foundation maar ik denk dat je je van die zin echt niets aan hoeft te trekken. Het enige wat je gezicht ECHT kan liften is plastische chirurgie. Ik geef deze foundation wel een voldoende omdat ik me voor kan stellen dat iemand anders deze foundation wel fijn vind. 5,5. Gosh lift me up kun je kopen bij kruitvat. (prijs weet ik niet meer..)

Tenslotte heb je nog de M.A.C. Studio Sculpt foundation. Dit is mijn nieuwste aanwinst. Deze Foundation gebruikte ik bij het FOTD artikel en is nu mijn favoriete foundation. Over deze foundation komt een uitgebreider artikel dus ik verklap nu nog niet teveel. Ik geef de foundation in elk geval een 9 en je kunt deze foundation bij de M.A.C. winkel in Amsterdam kopen.


Dus even op een rijtje..
Deze foundations vind ik het fijnst en het meest gebruik (winaars)t: M.A.C. studio sculpt, Max Factor xperience weightless foundation, Bourjois Paris healthy mix, Catrice photo finish
Deze foundations zijn goed maar gebruik ik minder (vanwege de naar verkeerd neigende kleur): Maybelline superstay 24h , Loreal Paris infallible
Deze foundations vind ik wat minder(verliezers): ELF tinted moisturizer, Gosh lift me up , Maybelline Affinitone,  Gosh Natural Touch

Ik heb thuis nog een stuk of  5à6 foundations liggen, zouden jullie daar ook mijn mening over willen horen?
Ik hoop dat dit je ook een beetje helpt bij het uitzoeken van een goede foundation. Veel succes dus iedereen!

See you! Wendy







1 opmerking:

  1. Ik gebruik zelf altijd lancôme!ookst wat maar wel heel fijn!nice article,xxx

    BeantwoordenVerwijderen