donderdag 17 november 2011

Garnier BB Cream miracle skin perfector + win korting

Eindelijk! Een paar dagen geleden viel dit pakketje door de deur. Een testertje van de nieuwe BB cream van Garnier. Op Internet kon je dit aanvragen en ik vroeg me nog af of ik hem nog zou krijgen. Maar inderdaad! Lees verder om te lezen wat ik van deze BB cream van Garnier vind.




Dit staat er op de bovenste strook als je de verpakking open maakt.


De verpakking kun je openscheuren en dan krijg je dit opengevouwen. Dat vind ik erg origineel. Er staat wat informatie op het onderste gedeelte. Verder zit er het testertje in, een button en een kortingsbon.


De BB cream miracle skin protector ziet er erg mooi uit op het plaatje van het testertje.



BB cream is een mega populair product dat ongeveer een jaar geleden over is gewaaid uit Azië. BB cream staat voor blemish balm. Litteken creme dus. BB cream is door een Duitser ontwikkelt en bedoelt om de wond sneller te genezen maar tegelijk de wond te verbergen.
Dit zegt garnier over de BB creme:

Als het om het gezicht gaat, hebben vrouwen diverse specifieke behoeften: ze willen hydrateren, egaliseren en hun teint laten stralen, puistjes camoufleren, kringen onder de ogen verdoezelen, rimpels minimaliseren en de huid tegen UV-stralen beschermen. Miracle Skin Perfector is een nieuwe generatie gezichtsverzorging: een BB cream, met een alles-in-één technologie. Het combineert alle stappen van het schoonheidsritueel in één enkele handeling, met een verzorging voor de lange termijn plus een vleugje make-up dat direct het effect geeft van een “babyhuidje”. Bespaar tijd met deze huidverzorging: in slechts 1 handeling wordt je huid gehydrateerd, geëgaliseerd, en stralend.
  • Een hydraterend complex: de combinatie van Hyaluronzuur in Lipidure Microsferen en Glycerine, maakt het mogelijk om tot twee keer zoveel vocht in de huid vast te houden (vergeleken met een 7% glycerol oplossing)
  • Een actief ingrediënt speciaal om te stralen: Vitamine C staat bekend om zijn antioxidante eigenschappen en zijn werking tegen vrije radicalen, om de helderheid en de glans van de huid een boost te geven
  • Een beschermende barrière: Het UV-filter met SPF15 beschermt de huid tegen de schadelijke effecten van de zon.
  • Een lichte, prettige textuur: BB cream Miracle Skin Perfector is verrijkt met mineraalpigmenten om de huid subtiel en direct mooier te maken. De textuur laat zich feilloos verspreiden over de huid en wordt snel opgenomen door de huid zodat de teint gelijkmatig verdeeld wordt. Verkrijgbaar in 2 tinten (Light en Medium) voor een natuurlijk effect op elke huid.


Uiterlijk. Ik vind de tube er heel fris zien bij alle reklames die ik ben tegen gekomen. In de winkel ziet hij er toch wat minder spectaculair uit.
Substantie.Ik vond de substantie van de BB cream in eerste instantie dikkig. Bij de 2de keer proberen viel dat eigenlijk wel mee. Want als je hem uitsmeert verandert het in een gladde substantie. De substantie lijkt op foundation met een beetje velvet primer van Gosh. Het voelt dus een beetje vettig aan. Het geeft een beetje glans maar voor mij helemaal niet teveel glans. Het verdelen over je gezicht gaat ook niet helemaal geweldig. Ik weet niet waar dat aan ligt. Ik gebruik hier liever mijn handen bij als een kwast. Als je de cream op je gezicht doet voelt dat heel waterig en creme-achtig aan, niet zoals foundation.


Kleur. De kleur van de cream (light) is eigenlijk te donker voor mij. En daar bedoel ik mee dat hij niet excact dezelfde kleur als mijn huid heeft. Ik krijg wel een veel warmer gezicht van deze foundation. Als je hem goed uitveegt kan ik hem gewoon prima dragen en zie je echt geen verschil tussen bijv. mijn hals en gezicht. Het geeft gewoon een warm effect in plaats van een koud effect wat een gelige ondertoon vaak met mijn huidskleur doet.
Geur. De BB cream ruikt heel lekker fris . Als je niet zo goed tegen parfum kan is dit geen aanrader want parfum staat redelijk hoog in de ingrediënten lijst. Ik vind het persoonlijk wel prettig.
Ingrediënten. Het hoofdbestandsdeel is water. Het eerst volgende ingrediënt is een synthetisch ingrediënt. Dit ingrediënt is niet perse slecht. Daarna komen glycerine en alcohol denat. glycerin wordt als vochtvasthoudent middel gebruikt. Het is een alcohol dat van plantaardig- dierlijk vet/olie of van aardolie wordt gemaakt. Klinkt niet echt lekker. Alcohol denat is veilig voor ons, maar alcohol staat wel om haar uitdrogende werking bekent. Alle andere ingrediënten boeien me eigenlijk vrij weinig omdat daar zo weinig van in zit dat het waarschijnlijk geen speciale helende werking op je huid heeft.
Zoals ik net als zei zegt garnier dit: de combinatie van Hyaluronzuur in Lipidure Microsferen en Glycerine, maakt het mogelijk om tot twee keer zoveel vocht in de huid vast te houden (vergeleken met een 7% glycerol oplossing)   Glycerine bestaat uit 85%, dan heet het dus glycerol. Het is een beetje raar om het met 7% te gaan vergelijken, want we willen weten hoeveel keer hij meer vocht kan vasthouden in de huid. Dus warom vergelijken ze dat met glycerol? Ook hebben ze het over vitamine C. Die heb ik nog niet terug kunnen in de ingrediëntenlijst. Wel heb ik UV filter(B) gevonden.
Dekking. De dekking is medium. Je moet wel oppassen met vlekken. Anders heb je ergens veel meer foundation. De BB cream droogt als je niet oppast nogal gek op. Gelukig is dit ook prima te voorkomen.






See you! Wendy


P.S. Stuur een mailtje naar al je vrienden met een link naar mijn blog en maak kans op de kortingsbon (3,-)voor deze BB cream.

2 opmerkingen:

  1. spijtig kan je die tester niet in belgie aanvragen :( x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat kan je wel gewoon garnier.be/bbcream !

      Verwijderen