donderdag 24 november 2011

Het is bijna winter!


Het is bijna winter! Maar helaas doet de winter niet veel goeds voor je huid. Ik wil je hier wat tips geven over hoe je het beste om kunt gaan met een droge huid als gevolg van de winter.
Veel mensen krijgen een drogere huid als het winterachtig weer wordt. Het is koud, er is wind,vaak regen en sneeuw. Allemaal niet zo goed voor je huid. Je huid krijgt veel te maken met schommelende temperatuur verschillen. Overal is een kachel aan, en van lekker warm ga je naar extreem koud. Voor een gevoelige huid kan hier niet tegen. De verwarming schijnt ook te zorgen voor een drogere huid, zet hem dus uit als het mogelijk is of gewoon een standje lager.

-Douche kort. Maximaal 5 minuten en met lauw water. Heet water droogt je huid sterk uit. Ook al is dat nog zo lekker in de winter.
-Zet een emmer kokend water in je kamer. Dit schijnt te helpen tegen een droge huid maar ook tegen 'winterjeuk'.
-Gebruik als het kan geen douchegel. Deze zijn vaak enorm strippend, ze halen dus al het vet van je huid af. Daar wordt je huid alleen maar droger van.


-Wil je toch zeep gebruiken? Gebruik dan shampoo, dat is minder uitdrogend dan douchegel.
-Het beste kun je een zeep of shampoo gebruiken van een heel natuurlijk merk. Waar je op moet letten is dat er geen SLS (Sodium laureth sulfate) ,SLES (sodium lauryl ether sulfate) en ALS in zit.



-Niet afdrogen na het douchen, of licht droog deppen en dan meteen bodybutter gebruiken.
-Gebruik een bodybutter in plaats van een bodylotion. Deze zijn vetter en dikker dan een bodylotion.
-Vaseline helpt enorm goed tegen de kou. Ze gebruikten dit bijv. ook tijdens de elf steden tocht. Maar zoals jullie weten ben ik zelf geen voorstander van vaseline. (klik op vaseline om het artikel te lezen)
-Gebruik badolie. Je huid wordt hier heerlijk zacht van, en blijft dat ook nog nadat je uit bad bent gegaan.
-probeer zo weinig mogelijk te scheren. Niemand die je benen nu ziet toch?
-Ga in bad en voeg hier melk aan toe. Cleopatra baadde al in melk, maar een halve liter mengen met een bad heeft ook al effect. Dit is echt lekker voedend voor je huid.
-Gebruik een honing masker. Je gebruikt gewoon pure honing om je gezicht, of je hele lichaam mee in te smeren. Laat dit 20 minuten zitten en je huid voelt heerlijk zacht.


-probeer zo mild mogelijk te scrubben (wat je waarschijnlijk wel gaat doen omdat je misschien droge velletjes hebt). Gebruik bijvoorbeeld suiker of havermout korrels.
-avocado is een extreem voedende en vette vrucht. Maak hier een papje van en smeer hier je droge huid mee in.

-Verkoudend zijn is heel vervelend. Je kunt je neus heel makkelijk weer vrij maken door te stomen boven een bak met warm water. Voeg daar een paar druppeltjes eucalyptus, den en/of munt aan toe. Je kunt dit ook in een bad doen. Je moet de oliën dan wel goed mengen met bijv. melk anders mengen de oliën niet met het water.
-Veel mensen krijgen een jeukende huid door te weinig vocht in de lucht. Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen maar dit zou dus de oorzaak kunnen zijn.
-Ik heb een poosje terug Tiny Hands van Lush gekocht en ben hier echt gek op. Wat een heerlijk hand serum! Het is erg slim om te investeren in een goed handserum of creme. Die van lush gebruik ik nu elke avond (dan kan het 's nachts intrekken) en is zeker een aanrader. Zo voorkom ik dat ik droge handen krijg.

See you! Wendy

2 opmerkingen:

  1. Goeie tips! Helaas douche ik altijd veel te heet (vind ik nou eenmaal lekker, haha!) en heb ik geen bad, oh wat zou ik dat heerlijk vinden.. Lekker in bad! Maar douchen is ook fijn! Ik smeer me altijd helemaal rot met cremes en bodybutters! En ik ga dat met honing op mn gezicht ook een keer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mijn kinderen, die in de winter last hebben van een droge en jeukende huid helpt het als ik olijfolie in hun badwater doe. Heerlijk, ze hoeven daarna niet meer ingesmeerd te worden. En het is natuurlijk, goedkoop en parfumvrij :-)

    BeantwoordenVerwijderen