dinsdag 15 november 2011

Papillotten


Zoals ik zaterdag al in het filmpje vertelde heb ik papillotten gekocht. Met Papillotten kun je heel makkelijk krullen maken zonder dat je hitte gebruikt. Vandaag laat ik jullie mijn eerste experiment hiermee zien.


Na wat rond te hebben gezocht vond ik de beste manier om de papillotten in je haar te doen. Je kunt het op twee manieren doen. De eerste manier is je haar te splitsen in 2 delen. Je doet dat door een scheiding midden op je hoofd. Die 2 kanten verdeel je dan elk weer in 4 zodat je 8 papillotten gebruikt. Je kunt het ook doen zoals ik deed. In het midden van je hoofd maak je 4 papillotten vast.  

Hier zie je dat ik er 3 in heb. Bij de bovenste plukken haar gebruikte ik de blauwe papillotten. Die zijn dunner en je krijgt dus strakkere krullen.  Bij de onderste plukken gebruik ik de oranje.
Kosten samen ongeveer 6 euro


Hier heb ik ze allemaal in. In het midden 4 of 3 en dan elke zijkant 2 of 3 stuks. Ik heb in totaal ongever 10 papillotten in. Papillotten zijn van die rubberen staafjes die je makkelijk om kunt buigen en dan ook zo blijven zitten.


Ik gebruik papillotten met zo'n dopje. Achteraf heb ik ondekt dat je beter papillotten kunt hebben zonder dopje. Als het dopje er namelijk af gaat steekt er een eng puntje uit. Dat is ijzerdraad dat in de papillot zit. Ik had gedoucht voor ik dit gebruikte maar had mijn haar wel een aantal uur op laten drogen voor ik de papillotten in deed.


Dit is het eind resultaat 's ochtends. Ik heb er dus de hele nacht mee geslapen. Wat slaapt dat vervelend zeg, ik ben een paar keer wakker geweest.


 De krullen zien er nu echt perfect. Helaas heb ik heel dik haar en was mijn haar nog steeds nat. Met als gevolg dat alles na een half uur of zo was uitgezakt. Ik ga het dus nog een ander keertje proberen maar dan met iets droger haar. Dat zou beter moeten gaan. Ik vind het resultaat toch wel mooi, mooier als mijn natuurlijke slag. Mijn moeder maakte trouwens als opmerking dat zei die dingen ook had op mijn leeftijd, en volgens mij worden papillotten ook echt al jaaren gebruikt. Heb jij het wel eens uitgeprobeerd om zo je haar te krullen? Dit is namelijk veel beter voor je haar als met een krultang krullen..

Ik heb jullie ook nog de voor en na foto's beloofd van de MAC Studio Sculpt. Hier zijn ze:

Ja ik kijk nogal weird...just look at the foundation:D

See you! Wendy


3 opmerkingen: