maandag 7 november 2011

Review: M.A.C. Studio Sculpt



Zoals jullie wel weten ben ik een paar weken geleden bij de Beautyglossparty geweest. Voor ik daarheen ging ben ik nog de stad in geweest. Ik ben toen ook bij de M.A.C. pro store geweest. Ik heb daar de Studio Sculpt foundation gekocht. Ik geef vandaag een review over die foundation.

M.A.C. Is een winkel die alleen in Amsterdam zit (in nederland dan). Ik vond het dus al heel bijzonder dat ik eindelijk naar die winkel ging.
Ik had van te voren al besloten dat ik een nieuwe foundation wilde kopen, omdat dat één van de make-up producten is die ik elke dag gebruik.
Ik had op Youtube al een beetje rond gekeken naar foundations van M.A.C. De studio sculpt foundation leek me wel fijn.
Toen ik bij de M.A.C. aankwam vroeg na een poosje rond kijken een vrouw of ze me kon helpen. Zij dacht ook meteen aan de Studio Sculpt foundation. Ik vertelde dat ik geen te gele ondertoon wilde omdat mij dat bleek maakt. Ze pakte de allerlichtste kleur met een rode ondertoon. Dat was meteen de perfecte kleur, dus voor ik het wist had ik een nieuwe foundation. Heb je wel eens dat je iets koopt en dan ben je thuis en dan is het helemaal niet meer zo geweldig als dat het in de winkel leek? Ik was hier ook een beetje bang voor. Gelukkig vond ik hem thuis nog veel fijner dan in de winkel. Je gebruikt hem dan ook zelf en dan weet je of je hem bijvoorbeeld fijn vind aanbrengen. 



Uiterlijk. De foundation werd in een mooi tasje gegeven. Dat geeft wel een wat luxer gevoel als een standaard plastic tasje. De foundation zat ook in een kartonnen doosje. Dat is ook echt iets wat je een luxe gevoel geeft. Soms heb ik de neiging om de doosjes te bewaren, maar dat kan natuurlijk niet. De foundationhuls zelf is dun. Er zit wel 40 ml in en dat is 10ml meer als in de meeste foundations. De dop is mat en lekker stevig. Als je de dop er af draait zie je een klein gaatje waar de foundation uit komt. Wat mij betreft heeft deze precies de goede voormat. Er komt niet teveel of te weinig foundation in een keer uit.


Substantie. De substantie is best dikkig. De foundation dekt namelijk heel goed. Hij is perfect te verdelen. Je moet hem wel meteen verspreiden anders wordt hij niet mooi egaal, maar dat is eigenlijk bij elke foundation zo.

Geur. De foundation ruikt echt verschrikkelijk chemisch. Dat is echt het nadeel van deze foundation.


Ingrediënten. Er zitten veel ingrediënten in. Maar als ik temptalia(blog) mag gelofen zijn er veel goede ingrediënten.

Dekking. De dekking is heel goed. Je kunt hem opbouwen in laagjes. Als je 1 laag hebt aangebracht kun je daar nog een extra laag overheen doen voor nog meer dekking.



De foundation blijft lang zitten. Hij geeft een perfect egaal effect en hij werkt super in combinatie met mijn Sigma F82 kwast. Behalve de geur dus, zie ik geen nadelen.
Deze foundation kost 29,95 voor 40 ml. Je kunt hem in de M.A.C. Store kopen of op internet.
See you! Wendy

p.s. ik zal binnenkort voor en na foto's online plaatsen

2 opmerkingen: