zaterdag 19 november 2011

review: Natural nepwimpers van ELF


Nepwimpers, je hebt ze in allerlei soorten en maten. Zoals ik al heb laten zien in de shoplog van ELF heb ik een setje nepwimpers gekocht. Ik wil deze nu aan jullie laten zien en vertellen wat ik er van vindt. 


Zo zien de nepwimpers er uit. De nepwimpers worden 'natural' genoemd. Natuurlijk dus. Dit is mijn eerst setje nepwimpers die ik ook echt op heb geplakt. Bij alle andere wimpers waren ze te groot of het tubetje lijm was al uitgedroogd. Bij een setje nepwimpers zit namelijk vaak een klein tubetje lijm. Mijn ervaring hier mee is dat het al helemaal uit is gedroogd. Bij dit setje valt dat gelukkig mee. Er zit een klein tubetje bij met een hele vloeibare lijm. Werkt prima! maar pas wel op dat je niet teveel pakt. Want daar had ik last van doordat de lijm zo vloeibaar was.

Hier zie je dat er een paar druppeltje aan de wimper rand hangen. Dat was niet echt de bedoeling. Houd dus altijd een papiertje bij de hand. De lijm is veilig voor je huid maar ik denk niet voor je oog. Pas dus wel op. Als je de lijm open hebt gemaakt moet je met het stokje een beetje lijm aanbrengen op het randje van de nepwimper. Dit laat je ongeveer 1 minuut drogen. Als je dat niet doet is de lijm nog te vloeibaar en plakt het niet op de plek waar jij dat wilt hebben.

Als je dan een minuut gewacht hebt, kun je de wimper op je eigen ooglid plaatsen. Het is handig om hierbij een pincet(of 2) te gebruiken. Probeer het randje van de nepwimper zo dicht mogelijk tegen die van je eigen wimpers aan te zetten. Als er eventueel nog een beetje ruimte tussen je wimperrand en de nepwimper zit maakt niet niet heel erg uit. Dat kun je oplossen met vloeibare eyeliner. Door vloeibare eyeliner boven het ooglid te gebruiken, zoals ik heb gedaan, kun je het boogje mooi rond laten lopen. 


Het puntje in je binnenste ooghoek vind ik het moeilijkste om de wimper goed aan te laten sluiten. Dat kun je ook op de foto hierboven zien. 

Als de wimper goed zit en je de eyeliner op hebt gedaan kun je je wimper nog krullen. Ik deed dit achteraf maar ga dit in het vervolg van te voren doen. Daarna kun je ook nog mascara opdoen om de wimpers en bij de wimpers te laten passen. Kijk maar een hierboven. Zou jij denken dat het nep wimpers waren?

Als laatste kun je met oogschaduw of oogpotlood nog een lijntje onder je oog zetten en dit licht vervagen.



 
Sommige nepwimpers kun je met warm water verwijderen. Deze wimpers kon ik gewoon voorzichtigvan mijn oog aftrekken. Ik denk dat deze wimpers prima de hele dag zitten als je ze eenmaal op hebt. Van de wimpersetjes die ik nu heb (stuk of 6) vind ik dit setje wel het mooist. Nepwimpers zijn er ook in verschillende kwaliteiten. Deze wimpers zijn van plastic maar je hebt ze ook van echt haar. Die zijn mooier maar helaas ook een stuk duurder. Lees ook nog even het artikel over wimperverlenging door, voor nog een andere optie om mooie wimpers te krijgen.
Draag jij wel eens nepwimpers?

See you! Wendy

1 opmerking: