maandag 14 november 2011

Visagie opleiding: Studio Bellezza


Een visagie opleiding volgen is iets wat ik sowieso wil gaan doen. De plannen zijn momenteel om volgend jaar te beginnen. Maar, waar ga ik die opleiding dan volgen? De komende tijd wil ik jullie een paar visagie opleidingen laten zien. Vandaag wil ik het over Studio Bellezza hebben, tot nu toe mijn voorkeur nummer 1.

Zoals ik al heb verteld wil ik volgend jaar gaan beginnen met een visagie opleiding. Ik zit momenteel in de 3de klas van de havo maar volgend jaar wil ik dus een visagie opleiding er bij gaan doen. Zo'n opleiding duurt meestal maar aan jaar en kost je 1 dagdeel in de week. Momenteel heb ik een best wel druk leven. School, blog, vrienden, huiswerk, workshops, afwasbaantje, schoonmaakbaantje, oppasbaantje. Het liefst wil ik ook nog een verzorgpony, maarja het is of het een of het ander.
Ik wilde eigenlijk al in januari beginnen met een opleiding. Gelukkig heb ik nog even iets langer nagedacht want het idee kwam wel heel spontaan. Ik heb al redelijk snel het idee uit m'n hoofd kunnen zetten. Dan dus maar een jaar gaan sparen. Want dat is nu mijn doel. Een jaar lang sparen zodat ik volgend jaar januari kan beginnen. Er zijn alleen een paar problemen.



Hoe kom ik op de locatie?Ik denk dat dit het grootste probleem is. Ik hoop natuurlijk dat m'n ouders me zouden willen brengen, maar anders wordt dat een duur grapje met sowieso nog iets van 1000 euro extra kosten aan treinkaartjes.
Wie geeft de beste opleiding? Hier heb ik al flink wat op georiënteerd. Samen gaan we hier komende periode naar kijken.
Hoe kom ik aan het geld? Hier heb ik al wel een oplossing voor. Als het tegen zit verdien ik in een jaar 1970 euro. Als ik hard m'n best doe kan ik 3232 euro verdienen en dat zou genoeg moeten zijn.
Heb ik er wel tijd voor? Het gaat nu goed op school. Volgend jaar heb ik minder vakken, en ook leukere. Een nadeel is dat je soms toetsweken hebt en dan echt keihard moet leren. Ze zeggen dat de 4de klas een moeilijk jaar is, maar anderen zeggen van niet.
Vandaag dus even over Studio Bellezza.
Studio Bellezza is een initiatief van Angela van Eck. Angela is zelf sinds ruim 15 jaar actief op het gebied van uiterlijke verzorging. Naast haar uitgebreide praktijkervaring in de salon, is zij actief als model en styliste bij (mode)shows en fotowerk.
Locatie: Waardenburg
Reistijd auto: 1 uur
Eerste indruk: Zeer goed, prima site en vriendelijk mail ontvangen.
Diploma: ANBOS (erkend)
Prijs: € 3.495,00 of met een korting 3.095,00 Nadeel: locatie
Duur: 36 lessen (1schooljaar)
Voordeel: Ziet er gewoon super uit, werken met fijn merk, af en toe fotoshoot, erkend diploma

Hier zie je het mega visagie pakket wat je er bij kunt kopen ,ik heb alle plaatjes opgezocht op internet:





Je zou het bijna alleen al daar voor doen. Je hebt een mega goede opstart als je deze spullen hebt. Geweldig dus!
Ik heb me gewoon vanaf moment 1 op deze opleiding gezet, hier wil ik echt het allerliefste heen! Dit ga je allemaal leren: Materialenkennis en opbouw van de huid; Gezichtsanalyse en gezichtsvormen; Highlighten en shapen; Kleurenleer; De basis: camouflage, foundation en poeder; De wenkbrauwen; Oogvormen en correcties; Klassieke oogmake-up; Kajal, eyeliner en mascara; Blush; Correcties van de mond; Dagmake-up; Avondmake-up; Glamourmake-up; Bruidsmake-up; Make-up voor 70+ model; Make-up voor brildragend model. Smokey Eyes; Stralen als de Sterren; Trends; Fantasy Make-up; Body Paint (décolleté); Catwalk Make-up; Fashion Make-up; Gala Make-up; Technieken, Snelheidstraining; Mannen make-up; Drag Queens (travestie); Donkere huid (2 lessen); TV Make-Up met o.a. Airbrushtechnieken (gastles); Ins en Outs op het gebied van fotografie, belichting en modellen (gastles); Enkele minishoots in hun eigen fotostudio en/of op locatie voor je eindportfolio; Snelheidstraining; Hairstyling; Examenvoorbereiding; En meer...Wat vinden jullie van Studio Bellezza?

See you! Wendy

2 opmerkingen:

  1. Je oudste nicht sandra14 november 2011 om 11:16

    haai meid,
    als ik je advies mag geven ,ga eerst voor je havo opleiding je examens etc zijn heel belangerijk die visagie opleiding blijft wel bestaan maar je diploma en je cijfers kan je niet nog 10 keer over doen.op de school waar ik zat rijn ijssel uiterlijke verzorging zat ook een visagie opleiding,ik spreek uit ervaring ik heb ook geen diploma omdat ik er van alles bij wou en had;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt wel goed, maar wel heel druk kom dat naast je school te doen! Succes :)

    BeantwoordenVerwijderen