dinsdag 8 november 2011

Waterproof mascara



Van alle mascara's zijn de gewone zwarte en de waterproof mascara de bekendste. Vandaag wil ik een paar waterproof mascara 's testen om te laten zien of ze echt zó waterproof zijn. Ik test vandaag een mascara van Gosh, Essence en Catrice.

Waterproof mascara is mascara die tegen water kan. De mascara zou dus niet uit moeten lopen door bijvoorbeeld te gaan zwemmen, huilen of een plens water in je gezicht te gooien. Waterproof mascara is wel slechter voor je wimpers dan gewone mascara. Het trekt al het vocht uit de haartjes waardoor ze droog worden.

Dit is de mascara van Gosh. Nog steeds mijn favoriete mascara. Deze mascara heb ik opgedaan voordat ik naar het zwembad ging. Ik wilde weten of chloor en gewoon water andere effecten hebben op waterproof mascara.
Voor dat er water op de mascara zit.


Dit is met chloor water.


Sorry voor het slechte licht. Na het zwemmen was het al donker dus dan krijg je dit soort lelijke foto's. 

Dit is met gewoon water.


Je ziet heel duidelijk dat er verschil zit in het soort water. Mascara lost blijkbaar beter op in water met chloor. Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik uren heb gezwommen en dus lang in het water was. Bij de eerste na- foto zit het ook helemaal onder m'n oog. Natuurlijk heeft het er ook heel erg mee te maken dat ik in m'n ogen wrijf tijdens het zwemmen om het water uit mijn ogen te wrijven. Daardoor ontstaan er ook vlekken. Wat ik wel vind, is dat de uitgelopen mascara veel minder lelijk is als met een gewone mascara. Ik zou dus nog altijd een waterproof mascara gebruiken naar het zwembad, die houdt het langer vol dan een gewone mascara.
De "waterproof" mascara van essence is anders dan een normale mascara. Hij 'blijft maar zitten' maar je kunt hem er met warm water afwasssen. Ik weet eigenlijk niet of dat heel ideaal is. In een tropisch zwembad is het water toch wel warm, en tja in heel koud water zwemmen is ook niet alles. Ik heb het dus uitgeprobeerd in warm, lauw en koud water. Op de eerste foto zie je al dat het enoorm is uitgelopen. Op de verpaking staat toch echt 'stays on and on and on'. Het is dus niet echt een waterproof mascara maar het maakt zn belofte dus ook niet echt waar. Op de 2de foto zie je dat het nog erger is geworden. En op de laatste foto is de mascara weg gegaan door het warme water. Als je het dan droog dept, krijg je die mascara niet van je gezicht en heb je alsnog een make-up remover nodig. Niet heel handig denk ik.

Dit is met koud water:

Dit is met lauw water:

Dit is met warm water:





De laatste mascara, die van Catrice, is ook niet echt speciaal 'waterproof' maar op de verpakking staat wel dat hij waterproof is. Deze mascara blijft echt flink zitten.

De mascara ziet er alles behalve mooi uit maar de mascara zit er zeker nog op. Ik krijg deze mascara zelfs bijna niet met make-up remover van mijn oog. Mischien komt het ook wel omdat de mascara wat aan de droge kant is. Ik weet niet hoe deze mascara in chloor water reageert maar ik kies toch liever voor de mascara van Gosh. Liever de helft van m'n mascara er af dan dat ik zulke wimpers krijg...

Nogmaals sorry voor de slechte kwaliteit foto's. Eigenlijk zijn alleen de eerste en laatste foto's scherp genoeg. Maar nu heb je wel een beetje een idee bij het verhaal.

See you!Wendy

1 opmerking:

  1. Hee wendy
    ik vind dat je een hele leuke blog hebt
    maar met de mascara van catrice is het een resist mascara en dat bekend dat je er niet nee kan zwemmen maar wel tegen een regenbui of huilen.
    Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen