woensdag 16 november 2011

Wimperkrultangen

Vandaag wil ik 5 wimperkrullers gaan testen en vergelijken. Al erg lang ben ik op zoek naar een fijne wimperkruller. Behalve mijn verwarmde wimperkrultang wilde ik ook graag een gewone wimperkruller hebben. Maar welke is het beste?





De eerste wimperkruller is van Eyeslipsface. Een merk dat veel producten voor 1 euro verkoopt. Zo ook deze wimper krultang. De wimperkruller heeft een stevig draaipunt in het midden zoals je op de foto hieronder kunt zien. Bij het handvat zit een extra stukje aan vast zodat je meer grip hebt. Mijn vinger past daar gewoon niet in. En ik heb normale vingers. Het doet echt een beetje pijn als je dan moet knijpen. Verre van prettig dus. De krul die je maakt is mooi maar als je mascara hebt opgebracht valt het al snel weer terug. Toch staan je wimpers meer omhoog als naar beneden dus het is wel de moeite waard om hem te gebruiken. Als je hem dichtknijpt hoef je niet mega-hard te duwen gelukkig. Ik heb er wel last van dat dat zwart rubbertje omhoog komt aan de voorkant als je hem dicht knijpt...Hij krijgt een 6. (kost dus 1 euro)




Bij alle wimperkrullers laat ik de ruimte zien die je hebt als de wimperkruller gewoon open staat. Ook zie je hoe breed de wimperkrultang is. Hoe breder dit stukje van de krultang is hoe beter je hem om je oog heen kan zetten en ook echt alle buitenste haartjes kunt krullen.



Het bijzondere bij deze krultang is het kleine ombuigingkje. Dit verandert verder niets in de krul maar is wel iets comfortabeler. 

Deze krultang is van het merk New York Color. Dit is een merk dat nog geen jaar bij kruitvat te koop is. Ik heb hier ook al een artikel over geschreven. Deze krultang heeft prima handvatten alleen je moet echt mega hard knijpen voordat je de krultang dicht hebt. Niet prettig. Deze krultang werkt met een vering, dat is altijd beter als zonder vering want die krultangen heb je ook. In het begin werkte hij prima maar nu kan ik hem eigenlijk beter weg gooien want ik heb geen nieuw rubbertje. Deze krultang krijg een 6.5 omdat ik hem wel fijner vind in gebruik als de krultang van ELF. (kost 3,99)




Hij heeft gewoon een standaard formaat qua breedte en hoever hij openstaat.

Deze krultang vind ik er het leukst uit zien. Gewoon lekker roze. Wat meteen al opvalt is het dingetje tussen de 2 "beentjes". Dit zorgt er vooral voor dat de beentjes niet verder van elkaar uit staan als hij open ligt. Ook viel me op dat het stukje waar je je wimpers tussen moet leggen heel erg naar voren ligt. i.p.v.. precies boven de as. Vergelijk deze foto hierboven maar eens met de foto van de eerte krultang. Deze krultang heeft iets speciaals. Dat kun je op de 2de foto hieronder zien. Er zit een kreukel in het rubbertje en ook zijn er 2 drukpunten als het ware bij het bovenste gedeelte bij het stukje waar je het dichtklemt. Je kunt hier echt een hele mooie krul mee maken. Je wimpers staan ook nog steeds omhoog (niet zo mooi meer in een krul) na een flinke laag mascara. Ook als ik de mascara weg heb gehaald lijkt het alsof ze nog een beetje omhoog staan. Deze mascara vind ik erg fijn in combinatie met een wat "lichtere"mascara. Daarmee bedoel ik dus een paar dunne laagjes mascara en goed uitgeborstelde wimper haartjes waar echt aandacht aan is besteed. deze wimperkruller krijgt een 8.




Deze wimperkruller(van de Hema) is een van de simpelste die je kunt krijgen. Jaren heb ik deze wimperkruller gebruikt, met als gedachte dat dat echt het maximale was dat je uit een wimperkrultang kan halen. Maar geloof me, je hebt veel beter krultangen als deze krultang. Er zit wel degelijk verschil in krultangen. De een heeft een veer, de andere een hele stevige as, de ander een gleufje en weer een ander niets. En dat laatste dat heeft deze krultang. Hij heeft niets extra's. Als je hem dicht knijpt zit hij nog niet stevig genoeg dicht. Je hebt dan de neiging om verder te knijpen zodat de "beentjes" over elkaar heen schuiven. Dat hoort gewoon niet. Nee met deze wimperkruller heb ik het helemaal gehad. Vaak krijg je bij deze krultangen ook echt een knik in je wimpers. En dat is niet wat we willen. Het is me ook al heel vaak gebeurt dat er een wimper vast kwam te zitten aan de zijkant van de tang. En dat is echt vervelend want of je bent een wimper kwijt of je moet heel lang prutsen totdat je hem er weer uit hebt bevrijd. Dat doet pijn. Ik moet er wel bij zegen dat dit een oudere versie is, mischien dat ze bij hema al een nieuwere versie hebben dat weet ik niet. Deze wimperkruller krijg een 1...




Er zit wel erg veel ruimte tussen het bovenste en onderste stukje, daarom moet je zohard duwen en zit hij nogsteeds niet geweldig goed dicht.

De laatste krultang (van KOUI bij sasa gekocht) is wel echt het topertje van vandaag. Ik ben erg blij met deze krultang. Deze krultang is eigenlijk voor aziatische ogen bedoelt. Daarom is hij wat breeder en kunnen al je wimpers perfect in de tang. Hij is ook erg stevig. Hij heeft een beetje hetzelfde als de krultang van ELF bij "de as" alleen kun je hem hier fijner dicht knijpen en kun je je vingers gewoon door de gaten doen. Ik vind deze wimperkrultang fijner in gebruik. Deze krultang krijgt een 8,1.






Ik heb de 2 beste krultangen vergeleken. Ik vind de beste krultang De krultang van KOUI en de roze. Bij mijn linker wimpers heb ik de roze krultang gebruikt bij mijn rechter de KOUI. De resultaaten na een dag waren beter dan die van KOUI. Ook daar zit de krul niet helemaal meer in. Dat is iets waar ik denk ik niet van af kom. Hier zit in elk geval nog niet de perfecte wimperkruller bij. Misschien ligt het ook aan de mascara, dat zou ook kunnen. Ik denk dat ik de roze van KOUI en de roze af ga wisselen met elkaar.

Sorry als de spelling niet altijd zo goed is. Ik heb Dyslectie en probeer het echt zo goed mogelijk te doen. Elk artikel wordt al door mijn ouders gecontroleerd op spelling, veel meer kan ik er denk ik niet aan doen.

Als je van een van deze wimperkrultangen wilt weten waar je ze koopt, vraag gerust.

See you!Wendy



EDIT: Sorry dat hij zo laat online is gegaan! Ging iets fout vanmorgen...



2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en uitgebreid artikel! Super tof! Waar is die roze van? (of heb ik daar nou overheen gekeken?) Die ziet er wel heel gezellig uit nml. Ik snap dat het lastig is dat je dyslectie hebt, goed dat je het erbij zegt want veel mensen 'ergeren' zich aan spelfouten, maar nu het een reden heeft vind ik het niet erg! En stoor ik me er ook niet meer aan. En lief dat je ouders het voor je doorlezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, erg leuke post! Die roze wimperkruller, hoe heet die en waar koop je het?

    BeantwoordenVerwijderen