zaterdag 3 december 2011

Budget make-up


Niet iedereen heeft geld om elke week maar weer make-up te gaan kopen in de winkel. Erg logisch en daarom wil ik wat tips geven over welke producten je het beste aan kan schaffen en hoe je nou aan goede, maar budget-proof make-up komt
Mascha van Beautygloss vindt Maybelline low-budget. Zij is topmerken gewend, maar naar mijn weten vinden de meeste mensen Maybelline en Maxfactor ook geen budget. Ook ik heb gespaard om eindelijk een keer een wat duurder product te kunnen kopen van Maybelline of een ander merk. Ik heb ook niet al het geld van de wereld maar toch koop ik best veel make-up. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik liever minder make-up heb maar wat duurder en betere kwaliteit. Hier zou jij ook voor kunnen kiezen. Je legt dan telkens een paar euro apart en binnen een paar weken kun je een duurder product kopen. Maar dat is vaak wel moeilijk, vaak willen we van alles wel wat. Ik denk dat je vooral aan een mascara en oogpotlood iets hebt.

Mascara kun je namelijk op verschillende manieren gebruiken. 1, als mascara en twee als eyeliner. Mijn ervaring met mascara's is dat er niet erg veel verschil zit tussen een duur merk en een goedkoop merk. Koop dus gewoon lekker die mascara van de Action voor nog geen 1 euro. Het zit hem meer in de techniek. Daar heb ik al een keer een artikel over geschreven. Maar mascara kun je dus ook gebruiken als eyeliner. Met een dun kwastje haal je het puntje van de mascara van het borsteltje af. Hiermee kun je een mooi eyeliner lijntje zetten. Dit werkt net zo goed als gel eyeliner en blijft muurvast zitten. Het tweede ding dat je het beste kunt kopen is oogpotlood. Met oogpotlood kun je echt heel veel. Je kunt als je goed slijpt een mooi lijntje om je oog trekken maar ook een soort van smokey effect maken door de oogpotlood te vervagen. Door op je bovenste ooglid een zwart lijntje te tekenen lijken je wimpers ook veel meer volume te hebben. Met oogpotlood doe je vaak mega lang.
bron

 

Mijn eerste oogpotlood was van de Hema (ongeveer 3 euro) maar ik vond de oogpotlood van de Action echt veel fijner.


Als je nog een paar nagellakjes hebt staan thuis en je wil ze bijna weg gooien, denk dan even na of je er mischien nog een leuk nieuw kleurtje mee kunt maken. Nagellak kun je namelijk mengen. Zo krijg je je eigen zelfgemaakte kleur nagellak, origineel en goedkoop! Hierover komt binnenkort een artikel online.
Lipstick kun je als blush gebruiken, wist je dat? Een lipstick heeft een beetje dezelfde substantie als een cream blush. Ik vind dit zelf echt super mooi!


See you! Wendy
 
Ik heb nu de oogpotlooden en de mascara van Action genoemt, deze producten zijn van het merk MAX. Het staat bekent als  'de make-up van de Action' maar het is dus gewoon een merk wat je bij Action verkopen maar niet VAN Action. Dit merk heeft verassend goedkope producten maar soms ook nog fijne producten. Vooral de oogpotloden, mascara en rondeoogschaduw doosjes. Over de nagellak en poeder ben ik zelf niet erg te spreken. Maar die andere 3 producten zijn dus echt zeker aanraders. De oogschaduw van MAX vind ik bijvoorbeeld veel beter als de oogschaduw van Essence. Essence is het goedkoopste merk bij de Kruitvat. Dit merk is erg in kwaliteit vooruit gegaan maar over de oogschaduws denk ik nog steeds hetzelfde (lees even het artikel terug). Essence heeft prima nagellak en soms ook originele dingetjes in de limited edition collecties maar erg fan van dit merk ben ik niet. Catrice vind ik al veel fijner, en is maar een stukje duurder. Koop dus liever 1 product van Catrice als 2 van Essence zou ik zeggen. De photo finish foundation van Catrice vind ik persoonlijk echt een aanrader. Bij Zeeman hebben ze ook make-up voor 1 euro geloof ik. De lipsticks hebben goede pigment maar zijn wel aan de droge kant. Ik denk dat je met deze producten en genoeg creativiteit ook iets moois kunt maken. Bij de DA hebben ze ook een paar merken met wat goedekopere make-up. Ik ben zelf absoluut geen fan van al die lipgloss die ze daar hebben maar wel van Gérard Brinard. Let vooral met oogschaduws op dat de pigment goed is. Dit kun je doen door te  'swatchen' , je maakt een streep met de oogschaduw op je hand of arm om te kijken hoe de kleur er op je huid uit ziet. Ook als je er 2x overheen hebt geveegt moet de kleur nog op je hand zitten. Een topmerk voor een prima prijs is Sleek. Dit merk heeft prachtige palletjes voor ongeveer 8 euro met 12 kleuren. De pigment is geweldig net als de prijs. Je bent dan per kleur goedkoper uit als Essence. Je kunt natuurlijk ook een 88 pallet kopen. Dan heb je voor ongeveer 20 euro echt super veel kleuren. Ik vind het metal mania palette echt een aanrader qua pigment.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen