zaterdag 17 december 2011

Douche routine


Voor veel dingen ontwikkel je onbewust een routine. Dat kan je make-up routine zijn waar ik laatst over schreef of bijvoorbeeld een douche routine. Iedereen heeft andere gewoontes en manieren. Ik spoel mijn haar bijvoorbeeld met koud water als laatste stap. Al nieuwsgierig?Als ik douche is dat lang. Ik kan gewoon niet 5 minuten onder de douche staan. Het is altijd langer, tenzij ik echt haast heb. Mijn haar was ik 1x in de 2 dagen. Niet vaker en dat is ook helemaal niet nodig. Je haar wordt soms juist vet van te veel wassen! Je stimuleer de talgproductie dan waardoor je sneller vetter haar krijgt.

Maar goed,als ik ga douchen gaat dat ongeveer in deze volgorde:
Klaarzetten. Ik heb best veel spullen en ik zet dan eerst alles klaar wat ik nodig heb. Momenteel zijn dat producten die ik snel op wil maken. Een voorbeeld is de shampoo waar ik eergister over schreef-. Ik gebruik hem vooral omdat hij op moet, niet omdat ik hem zo fijn vind. Meestal staat de shampoo en douchegel al in de douche maar de extraatjes niet. Conditioner, een haarmasker of kokosnootolie moet ik bijvoorbeeld ook nog pakken. Als ik een kokosnootolie haarmasker gebruik doe ik dit een uur voor het douchen in mijn haar. Ik schrijf binnenkort een stukje over het kokosnootolie haarmasker want het is echt geweldig. Scheermesje, douche puf, bruisbal,scrub of badolie pak ik dan ook als ik dat van plan ben te gebruiken. Soms scrub ik mijn gezicht ook onder de douche dus dan pak ik een scrub, of een ander reinigingsproduct om mijn gezicht schoon mee te maken.
Masker. Soms breng ik voor het douchen een gezichtsmasker aan op mijn gezicht. Ik heb niet al te veel tijd en dit is een beetje multi-tasking. Als je maar zorgt dat je gezicht niet nat wordt, werkt dit prima. Ik reinig in dit geval eerst mijn gezicht voor ik het masker opbreng. Dan neem ik nog een face-wash mee de douche in om het masker er daarna af te wassen. Als ik een kokosnoot-haarmasker wil gebruiken breng ik dit dus al een uur voor het douchen aan. Dit kan een uur intrekken voor het douchen, omdat je het er daarna uit moet wassen.
Scrub. Ik vind het erg fijn om als eerste mijn lichaam te scrubben. Voor elk deel van mijn huid gebruik ik als het even kan een ander soort scrub. Voor de wat dikkere stukjes huid, zoals ellebogen of bovenarmen, gebruik ik een suikerscrub. Dit is best wel ruw. Voor mijn onderbenen gebruik ik het liefst mijn kokosnootscrub. Deze scrub is erg voedend en milt. Voor de rest van mijn lichaam gebruik ik zoutscrub. Zout gaat trouwens ook nare geurtjes tegen.
Douchegel. Als ik scrub heb gebruikt, heb ik het idee dat ik eigenlijk geen douchegel meer nodig heb. Maar goed, ik scrub natuurlijk niet al te vaak dus dan gebruik ik het wel gewoon. Ik vind het wel belangrijk dat de douchegel lekker ruikt omdat je lichaam hier waarschijnlijk ook naar gaat ruiken. Momenteel gebruik ik eentje van Therme die lekker ruikt en een zeep van the beauty bakery. Ik vind de zeep van the beauty bakery fijn omdat er aan de onderkant pitjes in zitten zodat je heel snel een beetje kan scrubben. Maar tegelijkertijd voor je huid heel droog na het gebruik van de zeep. Ik denk dat dit komt door de glycerine die er in zit.
Shampoo. Gister hebben jullie kunnen lezen over de shampoo die ik gebruikte maar vanaf vandaag kan ik weer lekker mijn tigi shampoo gaan gebruiken. Shampoo masseer ik meestal snel in mijn haar en spoel het er zo snel mogelijk weer uit. Vooral bij de shampoo van garnier omdat hij zo agressief is. Shampoo hoef je niet in te laten trekken. Als ik alles er weer uitgespoeld heb ga ik een haar masker gebruiken of conditioner.
Conditioner. Ik heb gister mijn haarmasker opgemaakt dus ik ga ook weer de conditioner van tigi gebruiken. Ik vind hem zo fijn! Ik heb er al wat over geschreven. Conditioner zorgt er voor dat je haar gladder wordt, minder pluist en vaak zorgt dat er voor dat je minder klitten hebt. Dit is vooral handig bij lang haar. Bij kort haar wordt het haar al snel te zwaar. In conditioner zitten siliconen en die verzwaren het haar. En meestal willen mensen met kort haar volume. Mensen met lang haar ook, maar die kunnen het aanbreng in de punten. Wat je dus nooit moet doen is conditioner boven op je hoofd gebruiken (tenzij je plat haar wilt) . Er is wel een mogelijkheid om je haar te wassen met conditioner, maar er mogen dan geen siliconen in zitten. Als ik conditioner in heb, doe ik mijn haar vaak in een knotje. Ik heb het idee dat de conditioner anders helemaal uit mijn haar glijd en  je hoeft minder op te passen dat je haar per ongeluk nat wordt.





Na spoelen. Ik spoel de conditioner gewoon uit mijn haar met warm/lauw water. Als de conditioner er uit is ga ik met mijn haar voorover hangen en zet de kraan op zijn kouds. Hiermee smoel ik mijn haar dan nog door. Door dat het opeens koud wordt, sluiten je haar schubben. Daardoor is je haar gladder en minder pluizig.
Voordat ik de koude kraan aan zet was in trouwens ook mijn gezicht met een reinigingsproduct of een scrub.
Ik vouw mijn haar als het ware altijd even dubbel en knijp dit goed oud voor ik uit de douche ga. Dan doe ik een handdoek om mijn hoofd en terwijl ik dat 5 minuten laat zitten ga ik afdrogen, bodybutter smeren en kleren aan.
Extra's. Soms ga ik nog heel even 5 a 10 minuten in bad. Ik vind het heerlijk om badolie te gebruiken want je huid is zo zacht na zo'n bad! Dan gebruik ik ook wel eens bruisballen/bruis cupcake's!


Heb jij ook een douche/bad routine?

Sorry dat er gister geen artikel online was. Hij stond op concept hoewel ik dacht dat hij wel online was. Niet dus..

See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen