woensdag 14 december 2011

Evian



Maandag vertelde ik al over de Evian spray. Evian ken je misschien wel als watermerk maar ze hebben ook een 'facial spray' Dit is een spray waardoor je make-up beter blijft zitten en het er minder poederig uit ziet.



Dit zegt evian zelf over de spray:
De unieke minerale evenwicht en de lichaamsneutrale pH-waarde (zuurgraad) maken evian de perfecte verfrisser voor ieder huidtype ( ook geschikt voor de gevoelige huid en baby's) De micro-druppeltjes uit de verstuiver worden direct opgenomen door de huid. Een natuurlijk nitrogeen drijfgas is toegevoegd (hier bestaat lucht ook voor 80% uit), dit vermengt zicht niet met het water en houdt dus ook de ozonlaag tevreden.


Dat het de pH-waarde neutraal is (7,2) is zeker goed aan dit watertje. Dat tast de huid tenminste niet aan. In de fles zit dus eigenlijk water met allemaal mineralen. Het klopt dat je druppeltjes meteen worden opgenomen door de huid. Tenminste dat idee heb ik wel. En het werkt niet uitdrogend, normaal water droogt wel uit
Ik gebruik de spray niet als moisterizuur zoals je wel zou kunnen doen met deze spray. Ik gebruik toch liever een crème. Als het flesje bijna op is gaat hij wel heel vervelend spuiten, dat is jammer want dan kun je hem niet meer goed gebruiken hoewel er nog wel wat product in het flesje zit..  Dit product is echt bedoelt om op de oppervlakte van je huid er frisser uit te laten zien.




De verstuiver is ook geweldig. Je hebt helemaal geen dikke druppeltjes op je huid liggen maar gewoon een fijne mist. Het voelt echt heel verkoelend aan en dat vind ik erg fijn aan deze spray. Vooral als er ook een paar micro druppeltjes op mijn armen vallen (als het naar beneden dwarrelt) voelt dat nog eens extra fris aan. Ik heb zelf een mini-versie gekocht van 50 ml om het uit te testen. Nou ik ga zeker de grote versie kopen! De mini-versie is wel erg handig om mee te nemen, vooral voor na het sporten.  






Ik hoorde al goede dingen over dit soort spray's. De evian spray is niet alleen bedoelt voor een fris en verkoelend gevoel maar ook om je make-up een beetje beter te laten zitten. Ik gebruik het zelf vooral om te zorgen dat het poedereffect van je gezicht verdwijnt.







Nog een voordeel van dit watertje is dat het niet bederft. Ik neem dus aan dat het gedestilleerd is. Het is dus niet hetzelfde als gewoon water in een spuitflesje doen en dit opsprayen want dat blijft maar 24 uur houdbaar.



Ik vind hem erg fijn om te gebruiken en om even mee op te frissen. Het is een aanrader, zeker in de zomer! 
Dit product is bij de grotere DA's te koop en Etos. De prijs weet ik helaas niet meer.


See you! Wendy

1 opmerking: