donderdag 15 december 2011

Garnier Fructis krachtgevende shampoo



Deze shampoo van Garnier is bijna op maar ik wil hem nu al reviewen. Dit is een shampoo die erg veel beloofd maar weinig waar maakt. Op precies er zijn wordt alles er alleen maar slechter op.
 Vooral nadat ik een poos mijn nieuwe shampoo van TIGI had gebruikt merkte ik hoe chemisch deze shampoo van Garnier eigenlijk reinigt. Ik ben de shampoo toen weer gaan gebruiken om hem op te maken maar niet omdat hij super fijn is.Deze shampoo is onderdeel van de Garnier Fructis lijn en dit is een krachtgevende shampoo. Deze shampoo is voor normaal haar bedoelt.

Uiterlijk: De verpakking ziet er heel fris uit. Ik vind het gele ding in het midden een beetje op een ananas lijken maar ook weer niet, ik heb dus geen idee waar dat plaatje op slaat. Er staat "new" op de shampoo maar volgens mij was hij helemaal niet meer nieuws toen hij gekocht werdt. Op de achterkant staat alles in het Nederlands en Frans geschreven. Persoonlijk heb ik gewoon liever dat alles alleen in het nederlands is. De dop gaat niet altijd even goed open, als je bijv. glibberige handen hebt van het water geeft een bolletje niet zoveel grip.



Substantie: De shampoo is even vloeibaar als de meeste shampoo's. Daar is niet veel bijzonders aan. De shampoo schuimt enorm dat is makkelijk met verdelen maar het voelt daardoor wel een beetje agressief aan. De kleur van de shampoo is doorzichtig met een wit achtige crème er in.




Geur: De geur is echt heerlijk fris. Dit doet me denken aan het plaatje op de voorkant. ananas achtig.  Ik hou hier wel van.


Belofte. 'maakt je haar sterker,zorgt voor meer glans, je haar voelt de hele dag(langdurig) zuiver en fris aan,versterkt de haarvezels,verkwikt de haarvezels, je haar wordt krachtig, geeft haarwortel energie, je haar wordt 2x sterker en 3x gladder na 10 toepassingen,'
Ik vraag me ten eerste sterk af hoe ze er aan komen dat je haar 2x sterker en 3x gladder wordt. hebben ze dit gemeten? Kunnen ze dit bewijzen? Of hebben ze dit gewoon op de verpakking gezet omdat dit is wat mensen willen horen? Ik vraag me ook af hoe een shampoo zoveel positieve dingen kan doen. Als het een haar masker was,oké. Maar dit is een shampoo en die is bedoelt om schoontemaken en veel meer zal het dan denk ik ook niet doen.






Werking: Hij  reinigt heel agressief en ik krijg er een enorm droge hoofdhuid van. Dat heeft als gevolg dat ik de dag na het wassen allemaal schilfertjes heb. Niet zo charmant. Ik heb niet gemerkt dat mijn haar dikker was of glanzender. Ja mijn haar was wel glanzender, maar dat kwam door het haarmasker dat ik altijd gebruik. (binnenkort meer over..) De frisheid is wel prima maar voor mij gewoon veel te agressief. Erg veel kracht ofzo geeft het ook niet aan mijn haar. Gewoon een normaale shampoo die lekker ruikt.




Ingrediënten: Zoals zoveel producten heeft ook deze shampoo water als basis ingrediënt. Dat betekent dat zeker 70% van de shampoo water is. Waar betaal je dan eigenlijk voor? Want hun kunnen dit product voor een paar cent maken volgens mij. Het 2de ingrediënt is sodium laureth sulfate. Dit is het ingredient dat het reinigings werk doet. Daarna komt coco-betaine. Dit is een syntetisch ingrediënt dat voor het schuimen zorgt. Niet erg goed voor je haar of hoofd huid.  De pompelmoes zou er voor zorgen dat je haar fris blijft. Er zit geen pompelmoes in deze shampoo! Er zit wel  Pomelo in (een combinatie van pompelmoes en grapefruit) Maar dit staat bijna onderaan. Er zitten wel wat extracten in deze shampoo maar ook nog veel meer slechte dingen zoals alcohol en parfum.

See you! Wendy

2 opmerkingen:

  1. maar je gebruikt het dus terwijl het er slechter van word...?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik vind het best wel zonde om hem anders niet op te maken..gelukig is hij nu op! Dus nu kan ik weer een fijne shampoo gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen