dinsdag 13 december 2011

K&K kruidenshop



Nadat ik op een andere blog een artikel had gelezen werd ik weer helemaal enthousiast over aromatherapie! Ik wilde zo snel mogelijk weer aan de gang met allerlei kruiden en oliën maar ja, waar vind je die? Niet in het dorp waar ik woon, en ook niet in de buurt. Dus dan ga je op internet zoeken en ik kwam bij deze geweldige webshop uit 'K&K kruidenshop'.


Ik zocht een aantal kruiden: brandnetel,kamille,lavendel, pepermunt, rozemarijn, goudsbloem, eucalyptus. Ik was opzoek naar de gedroogde variant van alle kruiden/planten. Wat ik precies met alle kruiden ga doen verklap ik nog even niet. Ik heb bij de natuurwinkel gekeken in Barneveld maar ook daar hadden ze geen gedroogde kruiden. Aromatherapie is al best lang mijn hobby geweest. Ik interesseerde me toen vooral over de werkingen van de kruiden op paarden. Ik heb hier al het een en ander over geschreven. Hier heb ik beschreven hoe je essentiële oliën moet gebruiken en van welke bloemen ze bijvoorbeeld komen. Nu interesseer ik me vooral in wat voor oliën voor effect op de huid hebben. Zo ziet mijn winkelmandje er momenteel uit en ik vertel even kort wat er zo fijn aan dat product is en waar ik het voor wil gebruiken. Het staat nog niet precies vast dat ik dit allemaal ga kopen, ik heb namelijk nog wat vragen over een paar producten.



Kliswortel  50 gr € 1,75 voorkomt hoofdhuidproblemen en bevordert de haargroeiAlgenpoeder 50 gr € 1,00 kun je een masker van maken (zo'n 4 uit 50 gr.) Dit is erg goed tegen onzuiverheden.Brandnetel 50 gr € 0,95 helpt tegen roos, regelt de talgafscheiding, bevordert de haargroei en geeft het haar een gezonde glansPepermunt 50 gr € 0,95 helpt tegen droog haar en bevordert de haargroei en ruikt ook nog lekker frisRozemarijn 100 gr € 0,95 helpt tegen roos, stimuleert de haargroeiSalieblad gesn. 50 gr € 1,75 bevordert haargroei en zorgt voor glansGoudsbloem 50 gr € 1,75Kamille bloesem 50 gr € 1,25 kalmeert een gevoelige hoofdhuid en licht blond haar opLavendel bloesem 50 gr € 1,85  bevordert de haargroei en helpt tegen roos en een jeukende hoofdhuid (zie ook het artikel over aromatherapie voor meer werkingen)
Rozenblaadjes 50 gr € 1,25 Perzikpitjes scrub 25 gr € 1,65 Hier wil ik een scrub mee proberen te maken.
Druivenpit olie 150ml €2,25 Ik wil dit gebruiken als body-olie, druivenpitolie schijnt namelijk erg snel in te trekken.
Sheabutter 100gr €2,95 Dit is echt vele malen goedkoper als waar ik het eerst kocht en vind het super spul. Ook om uit te testen of hij goed is voor de lippenbalsems die ik misschien wil gaan verkopen.
Dode Zee modder 50 g. €1,75 Dit is modder die uit de dode zee komt. Erg bekent en schijnt super te werken.
Argan olie 150 ml €9,95 Dit is een razend populair middeltje aan het worden. Mijn vader heeft eczeem dus die gaat dat uittesten want het schijnt daar ook tegen te helpen.

Al met al zijn het aardig wat spulletjes en ik kan niet wachten tot ik alles besteld heb en binnen heb. Misschien gaan we (ik en mijn moeder) ook nog abrikozenpitolie kopen, wax en geurolie om waxmelts van te maken. Als we dit inderdaad kopen komt daar een tutorial over online. Ik houd jullie natuurlijk up-to-date en als ik de bestelling binnen heb horen jullie dat zo snel mogelijk. Ook daar kun je een aantal DIY en reviews van verwachten. Houd jij van die natuurlijke dingetjes? Ik wel!

http://www.kenkkruidenshop.nl/
See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen