dinsdag 27 december 2011

Kruidenbakjes

 
Leuk al die kruiden, maar waar bewaar je zoiets nou? Er zijn wat dingen waar je op moet letten en ik denk dat ik een prima opruim manier heb gevonden.



Kruiden moeten donker en droog bewaard worden. Daarbij is het handig als je alles bij elkaar kunt bewaren. Een systeem met vakjes zou niet werken omdat je soms maar 1 kruid nodig hebt( en ze dus niet allemaal tegelijk). Allemaal losse bakjes leek me dus het handig. Let er wel op dat de zijkanten steil omhoog lopen, dan kun je de bakjes mooi naast elkaar zetten, rond is ook niet handig.De bakjes die ik heb zijn voor
 in de keuken bedoelt, bijvoorbeeld om eten  in te vriezen. Ik heb geprobeerd de sticker van het dekseltje af te krabben maar het bleek niet echt een sticker te zijn, helaas werkt dat dus niet. 




Ik heb 6 kleine bakjes, 3 grote en 3 middelgrote. Ik verwachte nog meer nodig te hebben van de middelgrote maar uiteindelijk kwam alles perfect uit. Hierboven zie je een klein bakje. Hier had ik de scrub, Dode Zee modder, algenpoeder, rozemarijn en kliswortel in gedaan. Alle kruiden wegen 50gram. Toch neemt brandnetel veel meer ruimte in als bijvoorbeeld kliswortel.







Hier zie je alle bakjes open met kruiden er in. Alle bakjes wegen dus evenveel. Bij het middelste bakje van de grootste voormaat zie je dat hij nog niet helemaal vol zit. Misschien was het dus handiger als ik nog 1 extra middelgroot bakje had en 1 groot bakje minder. Maar de bakjes worden in setjes gekocht dus dat is teveel moeite. Ik heb op de deksel van de bakjes de sticker - die op de originele verpakking zat- opgeplakt. Dit wil ik nog een keer verbeteren want dat ziet er niet zo mooi uit.




Lavendel ruikt het allerlekkers van alle kruiden. Je kunt hier echt heel veel mee doen!

Kamille




Rozemarijn






Goudsbloem.



Brandnetel.

Zouden jullie willen zien hoe je hier ook thee mee kunt maken?

See you! Wendy 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen