vrijdag 2 december 2011

Lush lemony flutter en tiny hands

Vandaag wil ik de Lemoney Flutter en Tiny Hands van Lush reviewen. Een heerlijke handcrème en nagelriem crème. Ik heb de producten beide goed kunnen uitproberen met dit koude weer.






Zo zit "Tiny Hands"er uit. Het is een handserum waardoor je extra gevoede handen krijgt. Dit zegt Lush over Tiny Hands:
Dit serum zorgt ervoor dat je handen weer lekker zacht worden en zalig ruiken. Net als met onze Massage Bars houd je de bar even tussen je handpalmen zodat er wat olie afsmelt. Deze masseer je goed in, je huid is weer verwend! In deze handverzorging in vast vorm zit onder andere arganolie, aloe vera, cacao- en sheaboter, allemaal heerlijk verzachtend en verzorgend. Het parfum is gecomponeerd door Simon, hij gebruikte onder meer vanille, kamille en goudsbloem. Het serum trekt snel in, dus geen vette handen!






Uiterlijk. Ik vind Tiny Hands er best schattig uitzien. Hoe vaak kom je nou zoiets tegen in een winkel? Het heeft de vorm van een handje en dat vind ik erg grappig bedacht. Als je het koopt krijg je het verpakt in een leuk geel zakje. Helaas slijt deze na een poosje en moet je hem dus in een bakje bewaren. De verpakking is dus minder handig. Wel is het een heel milieuvriendelijke verpakking omdat er geen bomen gekapt zijn om het zakje te maken en het reyclebaar is.
Substantie. De meeste handcrèmes en serums zijn vloeibaar en zitten in een tube. Erg leuk dus deze verandering. Het is echt ideaal om mee te masseren. Als je de olie tussen je handen wrijft wordt het warm. Ik heb een handmassage bij Lush gekregen tijdens de beautyglossparty en dat was echt heer-lijk!
Geur. De geur is echt geweldig. De 2de dag dat ik hem had rook ik hem toen ik mijn kamer binnen kwam. Het heeft echt hele rustige geuren met een hoog'bijna in slaap vallen'gehalte. Echt een typische winter/herfstgeur, vind ik. Maar ook in de zomer is hij nog gewoon lekker omdat er wel een vleugje bloemige parfum in zit.
Ingrediënten. Voor zover ik weet zitten er alleen maar goede dingen in dit serum. Aloe vera, shea-butter( love it!), argan olie (heel populair aan het worden), vanille, goudbloesem, kamille, cacaoboter.




Werking. Het serum trekt inderdaad snel in zoals het beloofd wordt. Mits je niet heel veel gebruikt. Een paar seconden tussen je handen wrijven is genoeg en dan masseer je de olie in je handen. Je bent echt in een keer van je droge handen af! Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik ooit nog een andere handcrème/serum ga gebruiken als Tiny Hands! Ik gebruik het serum het liefst voor ik ga slapen als laatste stap voor ik het licht uit doe. 'Snachts kan je huid namelijk optimaal herstellen.
Hygiëne. De hygiëne is minder goed van dit product. Je gaat telkens met je handen over het serum en aan je handen zitten bacteriën. Was dus eerst je handen om zoveel mogelijk troep te voorkomen. Zeker als je het product deelt met iemand.




Het tweede product dat ik wil reviewen is Lemony Flutter. Een heel bekende nagelriem crème. Tijdens de beautyglossparty schijnen ze in heel Amsterdam uitverkocht te zijn. Dit is een hele vette crème die je voor alle droge plekjes op je huid kunt gebruiken. Dit zegt Lush over Lemony Flutter:
Je denkt misschien dat het je nooit gaat lukken om een klein potje Lemony Flutter Cuticle Butter op te krijgen voordat de datum verloopt. Zelfs al gebruik je het dagelijks om je nagels en nagelriemen mooi en zacht te houden. Maar wij gebruiken het ook op onze hielen, ellebogen, tenen en andere droge plekjes. Briljant!
Zin in superzachte en schone handen? Verwen je tengeltjes eens met een mix van een schepje Ocean Salt en een klodder Lemony Flutter. Mengen, flink inmasseren en afspoelen met warm water. Heerlijk...




Uiterlijk. Het potje ziet er echt superleuk uit vind ik. Het is echt zo'n typisch Lush potje. Het is in vergelijking met andere nagelriemcremes ook best groot. Er zit 60 gram in. Nadeel is wel dat als je vette vingers hebt van de crème, je het dekseltje er weer op moet draaien. Dan wordt de deksel helemaal vettig.
Substantie. De substantie is erg dik en vettig. Ik vind dit heel fijn voor nagelriemen omdat die gewoon iets diks en vettigs nodig hebben.
Geur. De geur is echt heerlijk lekker fris. Ik vind het echt lekker ruiken.



Ingrediënten. Ook deze ingrediënten zijn weer heel fijn! geen parafine maar: limoen, sheabutter, bijewas, lanolin (schapenwol vet), soya olie (glycerin, avocadoolie en nog veel meer olieën.
Werking. Dit kun je natuurlijk het beste laten zien door foto's hieronder. Bij de bovenste foto zie je een scheurtje en op de foto er onder na gebruik niet meer. Het werkt het beste als je een paar dagen achter elkaar dit product blijft gebruiken.
Hygiëne. Ook hier is het niet erg hygiënisch om met je vingers in een potje te zitten. Helaas maar ik zou zelf ook geen idee hebben hoe ze het anders zouden kunnen verpakken.









Lemony flutter kost 9,95 voor 50 gram en je doet hier maanden/jaren mee!
Tiny Hands kost 7,95 voor 60 gram. Ik ben benieuwt hoelang ik hier mee doe.

See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen