zaterdag 24 december 2011

mini haul K&K kruidenshop


Gister kwam mijn bestelling van de K&K kruidenshop binnen. Ik heb best veel spulletjes gekocht om te laten zien. Ik ben er ben er nu al super blij mee. DIt is een soort van mini HAUl en daarbij heb ik ook nog wat marketing truckjes ondekt.



Gister kreeg ik mijn langverwachte bestelling binnen. Ik had verwacht dat ik het pas veel later zou krijgen. Aangezien de kruidenshop niet alles op voorraad heeft moeten zij het eerst bestellen bij hun leverancier. Vorige week dinsdag heb ik het pakketje besteld. Het heeft dus zo'n 8 werkdagen geduurd (als je de dag dat ik het heb ontvangen en de dag waarop ik het heb besteld en het weekend niet mee rekent). Dat zijn maar 2 dagen langer dan ze beloven als alles op voorraad is. Bij mijn bestelling was de abrikozenpitjes scrub niet meer op voorraad en de leverancier zat dicht. Ze hebben me daarom amandel/olijf pitjes scrub opgestuurd. Als dat niet goed was, kon ik het terugsturen, er zat een envelop bij. De verzendkosten maakten ze dan over op mijn rekening en dan zou ik later nog de scrub ontvangen. De doos waar alles in zat, was echt heel groot. Er zaten piepschuim stukjes in die de ruimte opvulden en zorgden dat er zo niets stuk ging. Ook de glazen potjes zijn goed verpakt, namelijk in bubbelplastic. 

De gedroogde bloem/kruiden waren de reden dat ik op deze site kwam. Ik heb overal de kleinste aantallen van gekozen. Toch vind ik het een perfecte hoeveelheid, ik had veel minder verwacht.1 x Salieblad  50 gr € 1,75
1 x Kliswortel  50 gr € 1,75
1 x Brandnetel 50 gr € 0,95
1 x Pepermunt  50 gr € 0,95
1 x Rozemarijn 50 gr € 0,75
1 x Goudsbloem 50 gr € 1,75
1 x Kamille bloesem 50 gr € 1,25
1 x Lavendel bloesem 50 gr € 1,85
Ik vind dat de kruiden erg leuk en goed verpakt zijn. Dit is alleen niet zo praktisch als ik het ga gebruiken daarom ga ik nog bakjes kopen om alles in te doen. Achteraf gezien ben ik helemaal de eucalyptus vergeten, die ga ik dus de volgende keer bestellen. Ik kan niet wachten tot ik alles kan gaan gebruiken!


 


Hier zie  je 3 zakjes. De eerst is Algen poeder, de tweede dode zee modder en daarnaast de amandel/olijf pitjes scrub. Elk product heeft een leuk stickertje, met wat het is, hoeveel gram en een plaatje. Dat vind ik best origineel. Waarvoor je de algenpoeder kunt gebruiken kun je in mijn vorige artikel over de kruidenshop lezen. De dode zee modder moet aangelengd worden als je hem gebruikt, ik heb dit al even uitgeprobeerd maar vind het apart voelen. Het lijkt eigenlijk helemaal niet op de modder van de googleplaatjes als je dode zee modder intypt. De scrub pitjes waren kleiner dan verwacht, toch wil ik gaan proberen of ze fijn zijn met scrubben. Het zijn niet voor niets scrub zaatjes toch.1 x Dode zee modder 50 gr € 1,75
1 x Perzikpitjes scrub gem. 25 gr € 1,65
 1 x Algenpoeder 50 gr € 1,00



Mijn moeder leek het wel leuk om zelf  Soyscents te maken. Dit zijn een soort van kaarsjes die je in een oliebrandertje kunt laten smelten. Met als resultaat een heerlijk geurende kamer. Hier komt een tutorial van! Hierboven zie je alle geuren die we hebben gekocht. 1 x Vanille parfum 10 ml € 1,85
1 x Choco/Orange parfum 10 ml € 1,98
1 x Kokos/Citroen parfum 10 ml € 2,75
1 x Parfum voor kaarsen - Element Hout 10 ml € 1,95
1 x Parfum voor kaarsen - Element Vuur 10 ml € 1,95
1 x Parfum voor kaarsen - Gebak 10 ml € 1,95
1 x Kersen parfum 10 ml € 1,85 
1 x Parfum voor kaarsen - Fruit Cocktail 10 ml € 1,95
1 x Spicy orange parfum 10 ml € 2,75

Helemaal links staat nog een rozenparfum maar die had ik gewoon gekocht als parfum en niet om te gebruiken voor de Soyscents.  

Hier zie je op de achtergrond de Soja wax. Dat moet je smelten en dan geur en kleurstoffen aan toe voegen. We hebben 1 kilo soja gekocht zodat we lekker veel kunnen maken. Daarvoor zie je 3 bakjes kleurstof. De kleurstof is in vaste vorm maar als je het smelt mengt het door de soja. We hebben geel rood en blauw gekozen omdat dat de basis kleuren zijn. 1 x Kleurstof voor kaarsen - blauw / turquoise 10 gr € 3,95
1 x Kleurstof voor kaarsen - geel 10 gr €3,95
1 x Kleurstof voor kaarsen - rood 10 gr 3,95
1 x Soja Wax 1 kg € 8,95 € 8,95



Als laatste hebben we nog 3 oliën en sheabutter. Sheabutter heb ik gekocht omdat het geweldig spul is en echt mega goedkoop was in vergelijking met waar ik het eerst kocht (pretty please, 30ml voor 1,99) en deze sheabutter(100gram voor 2,95) voelt nog fijner aan ook.
Ik heb voor mezelf druivenpitolie gekocht voor mijn droge benen, gewoon om als body olie te gebruiken of om te mengen met bijvoorbeeld een scrub.
Daarnaast staat Abrikozenpit olie. Ik heb jullie wel eens verteld over de abrikozenpit olie van nutrimetics. Daarbij is abrikozenpit het hoofd ingrediënt maar zeker niet de enige! Daarnaast was het ook nog mega duur. voor 60 ml betaal je 55 euro. Toen ik deze pure abrikozenpit olie zag voor 8,25 euro voor 150 ml snapte ik even niet meer waarom die olie van nutrimetics zo duur was. Ja, het was een zeldzame olie en daarom duur maar het kan dus VEEL goedkoper. Ik wil hier later nog iets meer aandacht aan besteden.

Als laatste heb ik Arganolie gekocht. Deze olie begint steeds populairder te worden. lees bijvoorbeeld deze review maar eens. Deze producten adverteren een beetje met de marokaanse argan olie, maar die zit er maar een piep klein beetje in. Toch zweren bekende mensen bij dat merk. Voor de pure olie (voor zover hij dat echt is) van dit merk betaal je 22,95 voor 25 ml! Voor 200 ml 56.95!! De argan olie dit ik heb gekocht is 100% puur en heeft een certificaat, hier betaal je 9,95 voor 150 ml. Moet je nagaan wat een oplichterij dat is, en dat merk belooft ook nog eens de goedkoopste in Nederland te zijn.
1 x Arganolie 150 ml € 9,95 € 9,95
1 x Abrikozenpit olie BIO 150 ml € 8,25 € 8,25
1 x Druivenpitolie 150 ml € 2,25 € 2,25
1 x Sheabutter 100 gr € 2,95 € 2,95

See you! Wendy

1 opmerking:

  1. Wat een leuke aankopen hebben jullie gedaan! Die ingrediënten voor de soy scents vind ik heel interessant, het lijkt me leuk om deze dingetjes zelf te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen