vrijdag 30 december 2011

Nagellak patroontjes


Ik hoor mijn zusje vaak over dat ze niet weet hoe ze variatie kan geven aan haar nagellak. Veel mensen draagen 1 kleur nagellak maar ik wil jullie laten zien hoe je met een 2de kleur veel variatie kunt maken met verschillende patroontjes.

Het eerst patroontje is met bloemetjes. De bloemetjes heb ik niet getekend maar opgeplakt, hij zijn niet echt stickertjes want ze zijn wel hard. Je kunt ze heel makkelijk op je nagel plaatsen terwijl de nagellak een beetje opdroogt.


Een eenvoudige variatie kun je maken dor de ene helft van je nagel een andere kleur te doen. Je kunt een schuine lijn maken of recht in het midden.
Een poos terug liet ik al zien hoe je een
dottingtool kunt maken. Met een dottingtool kun je heel eenvoudig stipjes op je nagel zetten.


Als je nagellak nog nat is en je zet er stippen van een nieuwe kleur op kun je de kleuren met een saté prikker mengen. Je krijgt dan een heel leuk effect.

Wat dacht je van dunne streepjes in het midden en een dikke streep onder en boven. Met streepjes kun je heel veel!


Met strepen kun je bijvoorbeeld ruitjes maken of een soort boter-kaas-eieren venster.

De foto's zijn van erg slechte kwaliteit omdat ik ze met de webcam foto's heb gemaakt, de gewone camera kon ik niet gebruiken. Misschien geven de foto's hieronder alles nog iets duidelijker weer.

Bij de onderste foto helemaal rechts zie je nog een soort zebra printje. Die maak ik op dezelfde manier als in deze tutorial. Als basis moet je natuurlijk eerst jezelf een lekkere manicure geven. Wil je weten hoe je basis nagellak op kunt brengen? Lees dan dit artikel.

See you! Wendy

Deze foto is dramatisch slecht gelukt. Je kunt met de 2de kleur een beetje bibberige streepjes zetten(schuin) over je nagel.Het heeft een heel natuurlijk/dierlijk motief. Handig dus als het niet lukt om rechte streepjes te maken, dit kan ook mooi zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen