donderdag 8 december 2011

Nieuwe krultang

Met Sinterklaas heb ik deze geweldige krultang gekregen! Ik heb wat foto's gemaakt toen ik mijn haar hiermee ging krullen. Dan kun je zelf zien hoe mooi de krullen zijn.



Zo ziet mijn haar er normaal uit. Ik heb hier GEEN make-up op dus dit is zeker niet de mooiste foto ooit. Mijn haar heeft slag en een soort van lok/pony aan de voorkant.


Zo ziet de krultang er uit. Hij was te koop in 3 verschillende maten. Ik heb de grootste gekozen omdat ik wist dat die best moeilijk te krijgen zijn. De krultang wordt 190 graden en heeft van die keramische "platen". De krultang heeft een speciale technologie. De handleiding was niet in het Nederlands dus veel meer kan ik er niet over zeggen.


Dit merk heb je waarschijnlijk nog nooit gezien. De krultang is bij Double F gekocht en die verkopen ook merken uit andere landen. Dit is dus een Italiaanse krultang.


Dit plaatje staat op de doos, zulke krullen kan je dus krijgen.


Ik vind de klep erg stevig van deze krultang. Het snoer kan ook heel makkelijk meedraaien omdat dat "los" zit van het de krultang als het ware. Dit voorkomt dat het draad helemaal om de krultang wordt gewikkeld.


Ik krul mijn haar ALTIJD als het droog is. Het is echt mega slecht om je haar nat te krullen of stylen. Het eerste wat ik doe is mousse in mijn haar. Dit verdeel ik gewoon over de hele lengte.


Daarna pak ik een plukje en hier spray ik hittebeschermingsspray overheen. Normaal verdeel ik mijn haar in secties maar vandaag heb ik gewoon met kleine plukjes gewerkt zonder de laagjes van mijn haar te scheiden.


Je hoeft de krultang maar 10sec. zo vast te houden om een mooie krul te krijgen. Het kan ook korter als je wilt. Ik krul mijn haar altijd met de slag naar binnen. Dat kun je goed op de foto hierboven zien.


Als een krul af is spray ik er haarlak in nadat hij afgekoeld is.


Als ik de krultang lang genoeg vast heb gehouden doe ik het klepje een beetje open en haal ik de krultang naar onder eruit.


Soms heb ik aan het uiteinde nog een puntje dat niet mee gekruld is. Dat krul ik dan nog als ik de krul bijna uit de krultang heb. Het puntje komt dan tussen de klep en de tang en wordt dat ook nog even mooi afgewerkt.


Hier heb ik de rechterkant gedaan en de linker kant niet. Zeker een verschil!


Dit is als ik alles heb gedaan. De linker kant is iets minder precies en op de bovenkant heb ik nog wat extra krullen gedaan. De volgende keer ga ik mijn haar gewoon weer in lagen verdelen.












Dit zijn alle spullen die ik heb gebruikt: Got2b glued haarlak, Wella haarmousse,Loreal studio hot curl spray, K.style curl booster.
De krultang koste 29 euro.

Hebben jullie een krultang en krul jij je haar vaak?

See you! Wendy

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het resultaat wel mooi,
    maar ik weet zeker dat er beter krultangen zijn die een mooier resultaat geven, maar dat is mijn mening.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je dit doet zeg! Ik lees het bijna elke dag.
    Ik vind het een mooi resultaat met de krultang!

    BeantwoordenVerwijderen