dinsdag 6 december 2011

Rainbow ooglook


Vandaag wil ik jullie een regenboog ooglook laten zien. Het idee was om er een stap voor stap 'how to' van te maken maar vanwege het vroeg donker worden is dat plan een beetje mislukt. Toch wil ik het jullie nog even laten zien en vertellen hoe je dit kunt maken.


Het was nog licht toen ik begon met de look maar voor ik het wist werd het steeds sneller donker. Ik had dus geen tijd om de ooglook perfect te maken en de foto-kwaliteit ging er met de minuut op achteruit. Ik heb toen zoveel mogelijk foto's gemaakt toen ik klaar was om het toch nog zo goed mogelijk te laten zien.
Ik begon met concealer aanbrengen onder mijn oog. Hiervoor gebruikte ik een concealer van Elf, gemengd met een beetje highlighter van Elf. Dan breng ik oogschaduw basis aan (ook van Elf) en bij mijn binnenste ooghoek een licht glimmend oogpotlood.




De volgende stap is om witte oogschaduw over die oogpotlood heen te deppen in je binnenste ooghoek. Vervolgens breng je licht roze oogschaduw aan. Naast de roze komt de oranje oogschaduw. Als je die deppend hebt aangebracht moet je de streep tussen de 2 kleuren in elkaar over laten lopen. Daarna breng je geel aan en tenslotte groen helemaal aan de buitenkant. De kleuren mogen best iets boven je crease uitkomen. Onder mijn oog heb ik blauwe oogschaduw aangebracht en dat een beetje vervaagt. Tenslotte heb ik weer lichtroze aangebracht in het binnenste ooghoek en dat laat ik dan overlopen in het blauw. Dat laatste had ook paars kunnen zijn. Onder de wenkbrauwen breng je een highlighter aan, nu kun je de kleuren mooi vervagen. Ik heb ook nog een klein dun lijntje eyeliner aangebracht maar ik had echt geen tijd om mijn wimpers te krullen.








Op de foto hierboven zie je heelduidelijk de kleur die mooi in elkaar overloopt.












In de zomer had ik deze look ook al een keer gemaakt. Deze foto's hieronder waren van toen.








Vinden jullie dit draagbaar naar school? Of alleen in de zomer of helemaal niet?
Ik wil graag een how-to filmpje maken, wat voor ooglook wil jij graag zien?


See you! Wendy

1 opmerking:

  1. leeeuk! ik zou het alleen in de zomer doen, en dan ook wel naar school :)

    xxFamke

    BeantwoordenVerwijderen