woensdag 25 januari 2012

Aloë Vera plant

Al een ruime tijd geleden heb ik uitgebreid verteld over hoe bijzonder de aloë vera plant is. Nu heb ik zelf ook zo'n plant! Ik laat je zien hoe je aan de aloë vera gel komt en wat ik er van vind.



Als je de gel uit de plant wilt krijgen haal je eerst 1 stengel van de plant. Bij mij was er al een stengel geknakt dus ik heb dat stuk gewoon gepakt.
Het eerste wat je doet zijn de zijkant er afsnijden. Aan allebei de kanten van de stengel. Zoals je hieronder ziet.


Als je dat hebt gedaan snij je de bovenkant er af. Houd het blad een beetje vast, zet je mes tegen het groene gedeelte en haal hem er rustig doorheen. Probeer echt zoveel mogelijk groen weg te snijden zonder gel.


Als je de bovenkant er af hebt zoals hier onder kun je de doorzichtige gel er uit schrapen.


Hieronder zie je hoe het er uit ziet. Ik heb er nog een paar groene stukjes doorheen zitten maar dat geeft niet heel veel.


Nog een beetje prakken..



Ik bewaar de gel in de koelkast dan kun je er een aantal dagen mee doen.
Zodra de gel op je huid ligt voelt hij niet meer glibberig aan. Ik wilde hier eigenlijk een aloë vera masker van maken maar dat kan niet. De gel trekt namelijk super snel in de huid! Dat is natuurlijk positief. Als het uit de koelkast komt voelt het extra verfrissend. Dit is echt de oplossing voor de rode kringen onder mijn ogen. (die plek op het bot onder de "wallen") Ik ben hier echt super blij mee! Mijn eigen 100% natuurlijke gezichtscrème! Echt een aanrader aan iedereen! Voor 3 euro heb je een crème waar je super lang mee kunt doen! De aloë vera plant groeit namelijk gewoon weer aan. Ook als je er een stuk vanaf gesneden hebt.

See you! Wendy

2 opmerkingen:

  1. die van mij gewoon bij een bloemen winkel, en je kunt ze ook bij intratuin kopen heb ik gehoort

    BeantwoordenVerwijderen