maandag 9 januari 2012

Crazyaboutbeauty facebook pagina


Ja! Ook Crazy About Beauty heeft dan eindelijk een eigen facebook pagina! Vandaag wil ik jullie meer vertellen over de pagina maar ook hoe ik de pagina en een speciale tab heb aangemaakt.


Facebook, er zijn genoeg redenen om er lid van te worden. Vooral als blogger kun je erg veel doen via facebook. Sommigen zeggen dat facebook zelfs meer gebruikers heeft dan hyves en daarmee op de nummer 2 meest bezochte site staat. Op facebook kun je 3 verschillende dingen aanmaken. Een (persoonlijk) profiel, een groep en een pagina. Een persoonlijk profiel is natuurlijk voral om dingen die je meemaakt met je vrienden te delen. Een groep is meer een soort van hangplek waarbij ook persoonlijke dingen gedeeld worden. Een pagina is een stuk zakelijker. Merken kunnen bijvoorbeeld een pagina aanmaken. Maar jij ook! Ben jij de vertegenwoordiger van iets? Dan zou de categorie ergens tussen moeten zitten. Als je op 'een pagina maken' klikt (staat links bij je eigen persoonlijke acount of als je nog niet ingelogd bent) krijg je het volgende schermpje. Er zijn 5 hoofd soorten pagina's waaruit je kan kiezen en in die groepen zitten nog meer catogoriĆ«n.
De eerste stap is het toevoegen van een afbeelding. Ik heb gewoon een foto gebruikt van toen ik bezig was met product foto's maken op vakantie.


Ik nodig nog geen vrienden uit voor de crazyaboutbeauty pagina omdat ik er nog niet klaar mee was. Ik wilde graag nog een tab toevoegen. Deze tab zorgt er voor dat bezoekers die nog niet lid zijn (dus nog niet op like hebben geklikt) een apart schermpje krijgen als mensen die al wel liken. Zo kun je een plaatje toevoegen dat bezoekers extra motiveert om te liken. Hoe meer like's hoe beter! Als je in de zoekbalk Static intypt zie je het programma staan. Je moet daar op klikken en vervolgens instaleren.


Ik heb de standaard tekst van de tab (welcome) in Like it! verandert met een duimpje als teken. Als je dubbel klikt op Like it! krijg je het schermpje wat je hierboven ziet. Daar kun je een plaatje toevoegen voor 'geen fac pagina source'. (zie plaatje) Je selecteert Image en daar kun je hem toevoegen. Het enige wat je dan nog moet doen is de Like It! Pagina als hoofdpagina instellen bij de gewone instellingen. Als het goed is zou alles het nu moeten doen. Helaas was mijn plaatje te groot om te uploaden dus heb ik even een kleine versie gebruikt. De originele versie staat bovenaan dit blog artikel.

Vanaf nu kun je dus lid worden van de crazy about beauty facebook pagina!
See you! Wendy Harthoorn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten