dinsdag 3 januari 2012

DIY Amandel scrub

Met dit herfst achtige weer heb ik extra veel zin in het maken van do it yourself producten. Vandaag dus weer een DIY want met de spullen van de kruidenshop kun je erg veel leuke dingen doen. Nu wil ik jullie laten zien hoe je een heerlijke scrub kunt maken.


Helemaal rechts de amandel/olijf pitjes scrub

Een keer in de natuurwinkel zak ik mosterdzaad liggen en dat bracht mij op het idee om zelf scrub te maken. Mostertzaadjes zijn niet ideaal en na wat gezoek kwam ik bij abrikozenpitjes. Omdat de webshop die niet meer in vooraad had kreeg ik amandel/olijf pittjes toegestuurt. Natuurlijk zijn ze wel klein gemaakt zodat het geschikt is voor een scrub.

De pitjes zijn losse korreltjes, natuurlijk scrubt dat niet fijn. Ik heb wel eens gehoort van scrubs met olijfolie, maar ik vind dit zelf iets te vettig. Dus welke olie past er dan het beste bij? Amandel olie natuurlijk. Gelukkig had ik dat ook nog in huis. In een klein bakje deed ik 1 schepje van de korreltjes en 1 lepeltje olie.
Zo ziet de substantie er dan uit. Je kunt minder olie gebruiken als je dat fijn vind. Ik ben erg verbaast over hoe weinig scrub je nodig hebt voor 1 beurt.

De combinatie van een olie en de pitjes is echt ideaal voor een zachte huid. Als je gaat scrubben trekt de olie lekker in je huid, handig dus voor de droge huid. Terwijl de scrub deeltjes de oude huid laag weghalen krijg je vanzelf een heerlijk zachte huid. Nog even naspoelen met water en daar is die zachte huid!
Ik kan het echt iedereen aanrader, vooral mensen met een droge huid zullen hier baat bij hebben. Vaak zitten er chemische en agressieve reinigende ingrediƫnten in scrubs. Ik sommige scrubs zit zelfs glas als scrub deeltjes! Dat kan toch niet goed zijn voor je huid? Dit wel! Wil je meer informatie over scrub? klik dan hier.

See you!Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen