maandag 2 januari 2012

Dodezee modder masker


Een dode zee moddermasker, misschien heb je er wel eens van gehoord. Vandaag wil ik jullie vertellen hoe je zelf een dode zee modder masker kunt maken en wat ik zelf van het masker vind.
De dode zee heeft een hoog zout percentage, 35%. Ik wilde dat effect nabootsen. Ik heb dus 3,5 gram zout afgewogen. Vervolgens heb ik dat bij 10 ml kokend water gedaan. Ik heb het bij kokend water gedaan zodat de zout oplost. Als het kan, gebruikt dan dode zee zout. In elk geval geen bewerkt zout. Ik had zelf grof zout en dit gemalen.



Roer net zo lang totdat het zout is opgelost.


Je moet 1 schep dodezee modder (zand) aanlengen met dat zoute water. Je hebt nog geen 10 ml nodig maar dat is makkelijk voor de verhoudingen. 1 volle schep zand is genoeg voor 2 maskertjes.


Mijn zusje heeft dit masker ook getest. Het voelt lekker aan als je het opbrengt, het prikte niet heel erg, als het masker opdroogt voelt het een beetje trekkend. Ze vond het heel verfrissend.
Ik vond het masker zelf heel erg prikken. Het zout in het masker werkt namelijk heel erg ontsmettend en dat prikt. Het ergste is als je het maskertje weer af moet doen, dan voel je het zout het meest. Maar wat een geweldig resultaat. Mijn huid voelde heerlijk schoon en gereinigd. Zo zuiver heeft het echt nog nooit gevoeld!
Zeker een aanrader dus. Dodezee modder en dodezee zout zijn allebei te koop bij K&K kruidenshop, ik ben zelf de modder nog nooit ergens anders tegen gekomen.

See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten