vrijdag 13 januari 2012

Uitslag whitning tandpasta test



Al een hele poos geleden begon ik over whitening tandpasta's die ik uit zou testen. Nu heb ik ze dan uiteindelijk allemaal goed kunnen testen! Kijk mee voor de conclusies.

Dit schreef ik over de eerste tandpasta van Prodent:
De volgende tandpasta is de tandpasta van Prodent 'White Now'. Momenteel is hij best bekent, hij is veel in de reclame geweest omdat hij net nieuw is. Deze tandpasta belooft dat je direct wittere tanden krijgt. Er staat wel een sterretje bij met: 'het direct witmakend effect is tijdelijk'. Het bijzondere is dus dat je de tandpasta niet weken hoeft te gebruiken maar direct verschil ziet. Ook staat er op de verpakking 'het resultaat kan afhangen van de oorspronkelijke kleur van uw tanden'. Ik heb geen aanslag op mijn tanden en ik denk dus ook dat deze tandpasta weinig tot geen effect op mijn tanden heeft. Toch werd ik erg nieuwsgierig door het idee dat je direct wittere tanden krijgt. De tube is heel erg langwerpig, maar toch zit er 75 ml in, ook al lijkt het meer. De tandpasta is doorzichtig met blauw spul in het midden. Dit begint flink te schuimen in je mond en alles wordt lichtblauw. Hij smaakt naar kauwgom sparemint kauwgom. Ik vind het doosje ook erg origineel omdat hij half doorzichtig is en van plastic is gemaakt in plaats van papier.



voor
na

Conclusie: Misschien zie je het op de foto's al maar mijn tanden lijken witter op de eerste foto! Tenzij ik de foto's heb verwisselt(voor zo ver ik weet niet) zijn mijn tanden er dus niet witter van geworden. Ik heb wel het idee dat het je tanden iets witter kan laten lijken. De tandpasta wordt namelijk blauw schuim en die blauwe gloed kunnen je tanden witter laten lijken. Deze tandpasta maakt je tanden dus echt niet witter, geeft alleen de illusie dat het witter lijkt. Maar ik heb zo mn twijfels aangezien mijn tanden niet witter lijken op de na foto.




Dit schreef ik over de Daily whitening toothpolish:
Tenslotte nog de tandpasta van Pearl Drops 'daily whitening toothpolish'. Ik vind polish een beetje klinken als nagellak. Alsof je je tanden een mooi wit laagje geeft. Volgens mij heeft pearl drops ook producten die daar voor zorgen. Maar deze tandpasta is bedoelt om je mooie tanden zo te houden als ze zijn, wit en glanzend. Dit zeggen ze zelf over de tandpasta: Behoudt de helderheid en glans van tanden voor een geweldige glimlach, elke dag weer. Pearl drops daily whitening tandpolish helpt bij het poetsen van de tanden zodat ze wit, glans en glanzend worden en je dat gepolijste gevoel krijgt alsof je net van de tandarts bent gekomen. helpt bij het zacht verwijderen van tandplak en verkleuringen als gevolg van koffie, rode wijn, voedsel en tabak. Deze nieuwe samenstelling bevat een extra polijst middel om de tanden elke dag weer glad en glanzend te maken. Met fluoride om het glazuur van tanden te versterken en tandbederf te voorkomen. Aanbevolen voor dagelijks gebruik. De tandpasta kun je heel handig op de deksel laten staan. Ook komt de tandpasta uit een klein mondje en kun je heel precies werken. Er zit maar 50 milliliter in dit flesje, maar ik denk dat je hier lang mee doet omdat je niet zoveel nodig hebt. Hij ruikt heel sterk naar mint. Normaal kost deze tandpasta 10,58 euro maar ik kocht hem met korting en koste toen 1,50 euro. Het proberen dus waard!

Conclusie: Toen ik deze tandpasta uitprobeerde vond ik dat mijn tanden er prima uit zagen. In die weken kwam ook de schoolfotograaf langs en op de foto die hij heeft gemaakt glansen mijn tanden inderdaad. Mijn tanden waren van te voren niet wit dus eigenlijk is deze tandpasta niet geschikt voor mij omdat hij bedoelt is voor het behouden van de witheid. Ik denk dat hij prima is voor mensen die al witte tanden hebben, maar hij maakt mijn tanden niet perse heel veel witter.

Dit heb ik er over geschreven: Deze tandpasta gebruik ik al een paar maanden. Dit is de Colgate Advanced White tandpasta. Deze tandpasta beloofd dat je in 2 weken witttere tanden krijgt als je hier elke dag mee poetst. In deze tandpasta zitten micro cleansing cristallen. Het actieve ingrediënt in deze tandpasta is Sodium Monofluorophosphate (1,1%) In deze tube zit 100ml (149 gram). Dat is meer als bij de meeste tandpasta's. Ik heb deze tandpasta bij de Action gekocht. Hij is uit het buitenland geïmporteerd (Brazilië geloof ik) dus er staat ook geen Nederlandse informatie op de verpakking. Hij kostte nog geen 2 euro. De tandpasta is echt spierwit en best wel aan de dikkige kant. Hij schuimt ook best wel als je hem gebruikt. De tandpasta komt in een mooi doosje, dat staat al een stuk mooier. Ik werd erg nieuwsgierig naar deze tandpasta toen ik 'whiter teeth in 14 day's' zag staan.




na

voor

Conclusie: Je ziet een heel klein beetje verschil. Ik vind deze tandpasta alleen niet zo fijn omdat hij heel erg schuimt. Ik denk dat ik alle tandpasta's blijf gebruiken, want de combinatie zorgt er wel voor dat ik het gevoel heb wittere tanden te hebben. En volgens mij heb ik dat ook misschien wel maar dat is niet goed vast te leggen op camera.

See you! Wendy

3 opmerkingen:

  1. This girl is very crazy about the beauty so she is caring our self.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit is niet te vergelijken met de camera. Je hebt telkens een andere witbalans gebruikt. Dat kan je zien aan de kleur van de rest van je gezicht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik raad je aan om je tanden gewoon te laten bleken bij een bekende kliniek. Ik heb het vorige week laten doen en het heeft erg geholpen. Eenmalige kosten zijn wat hoger maar dit werkt wel veel langer! (2 jaar)

    BeantwoordenVerwijderen