donderdag 16 februari 2012

Winkelreview Kruidvat

Gister liep ik rond in de Kruidvat en kreeg opeens een idee voor een nieuw soort artikel. Namelijk een  winkelreview. Ik vertel wat over de winkel, maar ook over de service, uiterlijk en acties. Vandaag begin ik dus met het reviewen van de Kruidvat.
Een groot deel van mijn stash komt uit deze winkel, de Kruidvat. Iedereen weet over welke winkel ik het heb.
informatie.
Kruidvat is opgericht in 1975 door de familie de Rijcke. Sinds haar oprichting heeft de keten een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Slechts acht jaar na de oprichting werd het 100ste filiaal geopend en inmiddels telt Nederland bijna 800 vestigingen. In 1992 werd de Belgische markt betreden en ook daar behoort Kruidvat met 168 filialen inmiddels tot de grote spelers. In 2002 werd Kruidvat overgenomen door de A.S. Watson Group. A. S. Watson is onderdeel van de multinationale onderneming Hutchinson Whampoa uit Hong Kong. Met meer dan 7800 winkels in 36 landen is A.S. Watson ’s-werelds grootste health & beauty retailer. Dit bedrijf is dus enoorm groot! In 2008 is Kruidvat ook begonnen met het vernieuwen van de winkels. En ook in het kleine dorp waar ik woon is de Kruitvat verandert. De winkel lijkt zo veel ruimer nu. Kruitvat denkt nu veel meer bij de indeling vanuit het "zoek gedrag" van de consument.
Assortiment.
De Kruidvat is eigenlijk een winkel waarin je gewoon lekker je gang kunt gaan. Er is een erg ruim assortiment en er is werkelijk van alles te koop. Zo heb je veel haarverzorging, denk aan: haarlak,mouse,wax,gel,tangen,shampoo,conditioner,serums, alles. Er zijn super veel merken waar je uit kunt kiezen. Ik denk dat die producten in prima schappen staan, je kunt alles gewoon duidelijk en overzichtelijk zien. Na de haarproducten komen de verzorgingsproducten. Ook hier weer een enorm aanbod van verschillende merken en verschillende prijsklasses. Hier vind ik het al een stukje chaotischer. Het schap is op merk gesorteerd, dus als jij een crème zoekt, moet je eerst alle merken bij langs in plaats van dat je duidelijk ziet: hier staan de crèmes. Na de verzorging krijg je make-up, dat vind ik het leukste deel. Hier kun je best goedkopere merken vinden zoals Essence, NYC en Catrice maar ook wat duurdere merken zoals L'oreal. De producten over het algemeen worden denk ik in prijsklasse tot de 2de groep gerekend. (groep 1 is zo goedkoop als de Action, groep 2 drogisterij, groep 3 zo duur als M.A.C. en groep 4 zo duur als bijvoorbeeld Sisly.) Verder hebben ze bij Kruitvat vaak bakjes waar ze spulletjes in stoppen die ze voor korting weg doen (als er bijvoorbeeld nog maar 2 van over zijn), ik vind dat echt een pluspunt! Zo kom je nog eens iets leuks tegen en nog goedkoper ook. Ook is er bij de kassa of bij de make-up afdeling vaak een bak met afgeprijsde make-up. Dat is opzicht superfijn maar dat heeft 2 nadelen. Bij het bakje dat in de rij staat denken mensen vaak dat je in de rij staat terwijl jij gewoon even rustig wilt snuffelen. Dat zorgt voor verwarring. Ook heb ik in grote steden vaak gezien dat die bakken echt vol lagen met  vieze make-up. Dat kan je echt niet meer verkopen hoor, maak het op zijn minst schoon of houd in de gaten dat er niemand opeens een foundation tube in uit loopt te knijpen. Verder heb je bij Kruidvat nog dingen zoals deodorants, kaarsen, kleding en snoep. Vaak is er ook een afdeling met van alles en noch wat. Ik vindt het persoonlijk wel leuk om in te snuffelen maar het gebeurt eigenlijk niet vaak dat ik daar echt iets leuks vindt. Vaak is het daar ook gewoon een beetje een rotzooitje met van alles door elkaar. Bijvoorbeeld kleding, speelgoed, eten en nog meer spulletjes voor in je huis.
Acties.Ik denk dat de meeste van jullie elke week weer een actie folder van de Kruidvat ontvangen door de bus. Want Kruidvat heeft elke week nieuwe kortingen. Het valt me wel op dat er vaak heel vaak de zelfde acties zijn. Zoals het bioscoop kaartje bij 2 l'oreal producten. Ook zijn er 2+1 gratis acties, daarvan ben ik niet echt onder de indruk. Geef mij maar 1 +1 gratis. Er zijn 3 acties die mijn favoriet zijn. Dat is de actie wanneer ze op alle make-up (Alles!) 50% korting hebben. De actie met de goedkope treinkaartjes . Je kunt dan een kaartje kopen voor 13 euro die 1 dag geldig is en daarmee kun je door heel Nederland. Ideaal als je bijvoorbeeld naar de beautygloss party wilt gaan en niet mega veel geld kwijt wilt zijn. (tja de tijd dat mijn moeder me bracht is ook een keer voorbij hè) En tenslotte natuurlijk de 500 gram snoep actie. Iedereen houd van snoep en iedereen heeft wel eens een shampoo of bijvoorbeeld deo nodig. Dus je koopt 2 producten (die je opeens nodig denkt te hebben, spontaan) en dan kun je lekker zo'n grote beker vol scheppen met snoep.
Serves
De Kruidvat is niet echt een winkel waarbij mensen gaan vragen 'kan ik u ergens mee helpen'. Je moet jezelf eigenlijk maar een beetje wegwijs maken. Maar als je een vraag hebt, kun je vaak wel bij een medewerker terecht. Mijn ervaring hiermee is niet echt heel goed. Het antwoord is dan zoiets van 'jah daar om de hoek in dat schap staat het ergens' met een geïrriteerde ondertoon. Vaak bij de kassa is er niets vrolijks aan, misschien nog net een hallo of 'een tasje erbij?'omdat de kassa meisjes dat nou eenmaal moeten vragen. Wat dat betreft is het niet zo'n gezellige boel in de winkel.
Minpunten?
vaak staan er ook nog veel dozen en van die karren met spullen er op. Ik snap niet waarom ze dat niet even weghalen als ze er niet mee bezig zijn. Het staat namelijk erg slordig en soms kun je daardoor niet bij het product dat je zoekt. En als je niet goed oplet is de limited edition collectie van bijvoorbeeld Catrice ook in 1 dag uitverkocht. Volgens mij vullen ze die namelijk amper aan ( of pas aan het einde van de dag i.p.v. wanneer het op is in het schap) en dat is jammer want dan verkoop je het niet.

2 opmerkingen:

  1. wil jij mischien een keer je stash laten zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weetje (ik ben iemand anders dan hierboven) het klopt wat je zegt, maar het is niet alleen de limited edition collectie van catrice die zo snel opgaat, heel vaak als ik door het dorp loop en denk: NAGELLAK dan zijn de meeste kleuren al op, en vaak vullen ze de mascara en oogpotlood ook niet bij:(

    BeantwoordenVerwijderen