dinsdag 7 februari 2012

Zoutscrub maken

Ik liet het al zien in het sholog Utrecht filmpje dat ik Himalaya zout heb gekocht. Maar waarom koop ik nou zoiets? Om leuke Do It Yourself producten te kunnen maken natuurlijk!



Zo ziet de zout er uit in de bakje waar het mee komt. Ik vond dit best grove korrels.
Daarom heb ik telkens een klein beetje zout tussen mijn vingers gepakt en dit versnippert zodat het in het bakje valt en de korrels minder grof worden.


Het enige dat je nu nog moet doen is een olie toevoegen. Dit kan druivenpitolie zijn, kokosnootolie, olijfolie of bijvoorbeeld amandelolie. Ik heb die laatste zelf gebruikt. Je kunt zelf kiezen hoe jij de verhoudingen het liefst hebt. Bijvoorbeeld: heel veel zout met een beetje olie, of best veel olie met zout korrels er in.


Mijn scrub kwam er zo uit te zien:


En dan kun je gaan scrubben. Ik doe dit op een droge huid omdat het een oliescrub is. Als je hiermee scrubt onder de douche mengt het niet fijn en heb je vrij weinig aan de olie. Voordeel van het droge scrubben: als je goed alles inmasseert verdwijnt de olie als het goed is in de huid. Je kunt de korrels er dan met een droog washandje af vegen. Je hebt je huid nu gescrubd en gevoed in een stap. Ik kan me voorstellen dat dit niet heel fijn aan de huid aanvoelt dus ga douchen voor je gaat scrubben, droog je af en dan is je huid nog een beetje week. Ideaal!


Ik denk dat ook iedereen wel weet dat zout heel erg ontsmettend is en daarom ook goed voor de huid is. Er zijn niet voor niets zoveel mensen die naar zee├źn gaan met een hoog zout percentage om hun huid te laten genezen.

Maak jij wel eens een zout of suiker scrub?


See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen