donderdag 9 februari 2012

Moddermasker

Toen ik afgelopen weekend weer eens een moddermasker gebruikte heb ik ontdekt dat ik de verhoudingen de vorige keer echt fout heb gedaan. Daarom wil ik opnieuw nog even uitleggen hoe je het beter kunt doen. Dit keer heb ik ook anders zout gebruikt en heb ik echt een groot verschil gemerkt.

Ik heb hiervoor Himalayazout gebruikt. Dit zag je aan het begin van de week al voorbij komen. Specialer zout dus als gewoon keukenzout. Ook hier kun je het beste de zoutstukjes verkruimelen. Bij dat kleine beetje zout doe je vervolgens een heel klein beetje water. Dat water moet net hebben gekookt als het kan. Ik heb het zelf anders gedaan. Ik heb gewoon een schaaltje met het kleine beetje water in warm water gezet dat hoger stond. Dat zie je op de foto hierboven. Het doel hiervan is dat het zout een beetje oplost. 
Als je het kommetje schuinhoudt, blijven de grove korrels liggen. Er lekt dan wat water naar onder waarin je hele kleine minikorreltjes ziet; dat water heb je nodig!


Dat water doe je vervolgens in een klein bakje en daar doe je dan modderzand bij. Ik gebruik Dode Zee-modderzand. Belangrijk, niet teveel water!  Het moet er ongeveer zo uit zien 
Je moet het masker een half uur laten zitten. Pas op, het kan gaan korrelen. De handigste manier om het masker te verwijderen met een warm handdoekje of met een washandje. Ik gebruik zelf het liefst een handdoekje omdat ze dat ook zo in schoonheidssalons doen. Je maakt hem gewoon nat met warm water, wringt hem uit en legt hem even op je gezicht. daarna veeg je alles van je gezicht af.


Pluspunt van dit masker is dat je huid ook meteen gescrubt wordt door de zandkorreltjes. De dag na dit masker zag mijn huid er echt geweldig uit. Dit keer prikte het zout ook minder. Ik kan dit echt iedereen aanbevelen, maar vooral voor mensen die veel last van acne hebben!

See you! Wendy

2 opmerkingen:

  1. wauw superleuk! hoe kom je aan dat dode zeezand? x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gekocht bij K&K kruidenshop, daar kun je hier meer over lezen: http://crazyabout-beauty.blogspot.com/2011/12/k-kruidenshop.html

      Verwijderen