vrijdag 3 februari 2012

The Burgershot

Vandaag even wat anders dan beauty, namelijk iets over school. School klinkt niet echt als een leuk onderwerp, tenzij je net zo'n project op school hebt als ik!

Wij moeten voor economie een project doen waarin we met een microkrediet een bedrijfje starten. 80% van de opbrengst gaat dan naar DayForChange, een goed doel. DayForChange geeft bijvoorbeeld mensen in India een microkrediet. Een microkrediet is eigenlijk een kleine lening zonder rente. Je start iets met dat geld, betaald het geld terug en met datgene wat je opgestart bent kun je verder leven. Wij doen dat dus ook in ons project. We moesten een promotiefilmpje maken, dat is nog wel een van de leukste dingen!

Verder hebben we marktonderzoek moeten doen. Ik ben bijvoorbeeld bezig om een enquête de hele school rond te sturen. Helaas je kunt op het programma waar ik dat doe ( It's Learning) maar 35 personen per bericht een mail sturen. Dus reken maar uit! 2500 leerlingen : 35 = 75 mailtjes minimaal..
En dan nog de marketing, er moest een logo en slogan bedacht worden. Een Hyves en Facebook aanmaken en dus zo'n filmpje maken. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog het geld. Ik heb uitgerekend dat we met iets meer als 100 euro misschien wel 250 kunnen verdienen (en dan hebben we de bank al terug betaald) Ik ben dus best wel druk met dit project, maandag moeten we namelijk een kleine presentatie geven bij de Rabobank. Zou jij zoiets ook wel op je school willen doen, of ben je niet zo economisch?

See you! Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten