woensdag 28 maart 2012

Food: aardappel en kip wrap


Vandaag eindelijk weer een keer een blogpost! Beauty is er niet alleen aan de buitenkant, nee beauty begint aan de binnenkant. Het leek me leuk om hier mijn avondmaaltijd te laten zien. Ik moest vandaag zelf voor mijn eten zorgen en met een paar dingetjes heb ik hele lekkere wraps kunnen maken.
Ik ben absoluut niet iemand die veel van koken weet maar toch geeft het jullie misschien wat inspiratie.


De eerste wrap is een wrap met aardappeltjes. Ik hou normaal helemaal niet van aardappels, maar gebakken gaat nog wel. Bij deze wrap heb ik mayonaise gebruikt, patat kruiden, 1 aardappel, sla, sla dressing en een wrap.
Hieronder leg ik stap voor stap uit hoe je het maakt;

1. Zet een klein pannetje op het vuur met water en zet
het vuur lekker hoog zodat het water gaat koken.
2. Schil 1 aardappel en snijd die in blokjes.
3. Gooi de blokjes in het kokende water,
laat dit net zolang koken tot ze zacht zijn geworden (+/- 5min).
4. Terwijl de aardappeltjes koken kun je de sla wassen,
 die snijd je daarna in stukjes.
5. Doe de sla in een bakje en doe hier wat
sladressing bij (de doorzichtige variant).
6. Doe de wrap 25 sec. in de magnetron.
7. Leg als eerst de sla op de wrap.
8. Als de aardappeltjes klaar zijn bak je
ze nog in een koekenpan met wat olijfolie.
9. Dan leg je de aardappeltjes op de sla.
10. En als laatst een extra, strooi hierover nog wat
 patatkruiden en doe er nog een heel klein beetje mayonaise bij.



De tweede wrap is met kipfilet gemaakt. Verder zit hier chilisaus bij en een hamsaus.
Ook hier leg ik weer stap voor stap uit hoe je het kunt maken.

1. Snijd de kipfilet in blokjes en gooi dit in een warme pan met een beetje olijfolie op matig hoog vuur totdat de kip goudbruin word.
2. Was de sla en doe het in een bakje.
3. Als de sla in het bakje is kun je het mengen met beenhamsalade (van Johma).
4. Doe de wrap 25 sec. in de magnetron.
5. Leg de sla op de wrap.
6. Als de kip klaar is, leg je dit bovenop de sla.
7. Hier kun je eventueel nog wat chilisaus bij doen voor wat meer pit.

Wat vond ik ervan?  "Ik vindt de aardappelwrap vooral goed gelukt. Bij de kipwrap vind ik de beenhamsalade toch niet helemaal geschikt. De aardappelwrap raad ik dan ook aan!"



Er is natuurlijk ook een toetje! Dit was eenvoudig dus daarom weinig stappen.

1. Eerst heb ik gewoon een laagje yoghurt in een glas gedaan.
2. Vervolgens aardbeien.
3. Daarna weer wat yoghurt.
4. Dan wat bosbessen erbij doen (ongeveer een handje vol).
5. & als laatste yoghurt.

Ik heb prima gegeten! Ik was intotaal een half uur bezig, maar houd in je achterhoofd dat ik dit nog nooit eerder heb gedaan en dat ik 2 soorten wraps tegelijk maakte.

Veel succes als je dit ook gaat maken!

Ps: Er komt ook een shoplog artikel aan. Maar helaas willen de filmpjes niet lukken (Windows life moviemaker wilt de filmpjes niet opslaan en youtube niet uploaden..)

See you! Wendy




2 opmerkingen:

  1. het ziet er allemaal echt lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waauuuw! ik snap niet hoe je erop komt!

    BeantwoordenVerwijderen